Επανήλθαν πάλι στη δημοσιότητα τα σενάρια για την άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό και σε ό,τι αφορά στο ενδεχόμενο να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ανέφερε ότι «είναι θέματα για τα οποία πλέον έχουν ωριμάσει αυτές οι απόψεις, στέκουν επιστημονικά και περιβαλλοντικά».
Στην Ε.Ε το ποσοστό των κυκλοφορούντων πετρελαιοκίνητων ΕΙΧ ξεπερνά το 40%.
Στη χώρα μας, ποτέ δεν έγινε μια σοβαρή και ολοκληρωμένη προσέγγιση στο θέμα αυτό, δηλ να γνωρίζουμε το κόστος, το όφελος και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και κυρίως αυτές που αφορούν στην ατμοσφαιρική ρύπανση.
Για την ατμοσφαιρική ρύπανση σε δύο εκτεταμένες αναρτήσεις στις 30/1/2011 και 2/2/2011 θέλω να πιστεύω, ότι έχει δοθεί μια πλήρης εικόνα.
Να επαναλάβω μόνο ότι:
Οι τεχνολογικές δυνατότητες για μείωση των εκπομπών καυσαερίων των οχημάτων είναι σήμερα οριακού χαρακτήρα και οι πολιτικές των αναπτυγμένων χωρών στηρίζονται πλέον στον στρατηγικό στόχο της αειφόρου ανάπτυξης, ο οποίος στον τομέα των μεταφορών ερμηνεύεται κυρίως σαν μείωση του αριθμού των διανυόμενων οχηματοχιλιομέτρων και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου ανά διανυόμενο χιλιόμετρο .
Επομένως, εάν λάβει υπόψη κανείς
- την εξέλιξη της τεχνολογίας για μείωση των ΝΟχ και σωματιδίων (ΡΜ) στα πετρελαιοκίνητα
- την μειωμένη ενεργειακή κατανάλωση κατά 30% σε σχέση με αυτή, ισοδυνάμου ισχύος βενζινοκίνητου αυτοκίνητου (αντίστοιχη μείωση και για τις εκπομές CO2)
- το μικρότερο κόστος συντήρησης
- τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής
- ότι το κέρδος των εκπομπών θα είναι πολλαπλάσιο εάν συνδυασθεί και με το πρόγραμμα απόσυρσης
τότε καταλήγει στο συμπέρασμα ότι είναι καιρός να αρθεί η απαγόρευση της κυκλοφορίας πετρελαιοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Σημειώνω επίσης ότι και σήμερα κυκλοφορούν χιλιάδες παράνομα πετρελαιοκίνητα στο Λεκανοπέδιο, κυρίως αλλοδαπών κλπ.
Στα μόνα σημεία που θα πρέπει να δοθεί προσοχή είναι:
- η διασφάλιση τήρησης των προδιαγραφών καυσίμου, που προβλέπουν οι σχετικές κοινοτικές οδηγίες και η εντατικοποίηση των ελέγχων για τον περιορισμό της νοθείας και
- Η άρση απαγόρευσης να ισχύσει μόνο για τεχνολογία euro 5 και μετά
Στον παρακάτω πίνακα (από: http://www.dieselnet.com/standards/eu/ld.php )
εμφανίζονται (ιστορική αναδρομή) οι ισχύουσες οριακές τιμές εκπομπής καυσαερίων πετρελαιοκινήτων και βενζινοκινήτων ΕΙΧ στην Ε.Ε .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου