Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011

Συμφέρει η μετατροπή από βενζίνη σε υγραέριο??


Πολλοί ιδιοκτήτες βενζινοκίνητων οχημάτων προβληματίζονται, λόγω της οικονομικής κρίσης και της ανόδου της τιμής της βενζίνης, για το εάν θα πρέπει να βάλουν υγραέριο( LPG).
Θα προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε αναλύοντας τις παραμέτρους εκείνες, που θα πρέπει να εκτιμήσουν, για να πάρουν τη σωστή απόφαση.

1: Ως προς το τεχνικό μέρος δηλ  αν γίνεται ή όχι η μετατροπή,  η απάντηση είναι ναι μπορεί να γίνει. Για το λόγο αυτό υπάρχει ήδη και σχετικό νομοθετικό πλαίσιο, όσον αφορά στις τεχνικές προδιαγραφές και στις διαδικασίες που πρέπει να γίνουν και καλό είναι πριν τη λήψη της τελικής απόφασης να διαβασθεί η σχετική Υπουργική Απόφαση (ΕΔΩ).
 Τα πρόσθετα στοιχεία που θα τοποθετηθούν στο όχημα εμφανίζονται στην αρχική εικόνα και φυσικά:
Όλα τα εξαρτήματα που θα χρησιμοποιηθούν πρέπει να πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και να διαθέτουν τα αντίστοιχα πιστοποιητικά. Το συνεργείο στο οποίο θα γίνει η διασκευή πρέπει να είναι συνεργείο συντήρησης και επισκευής και τοποθέτησης συσκευών αερίου στα οχήματα και ο  επιβλέπων μηχανικός του συνεργείου θα πρέπει να έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος με ειδικότητα τεχνίτη συστημάτων υγραερίου.
Το κόστος της μετατροπής εξαρτάται από το μοντέλο του αυτοκινήτου.
Μια γρήγορη έρευνα στην αγορά έδειξε τιμές από 1000 – 2500 ευρώ.

2: Το πιο βασικό όμως ερώτημα είναι εάν συμφέρει να γίνει η μετατροπή.
Σε τεχνικά περιοδικά και στο διαδύκτιο κυκλοφορούν πολλές προσεγγίσεις αλλά πρέπει να είμαστε προσεκτικοί.
Ο δικός μας υπολογισμός του ετήσιου κέρδους έγινε βάση:
  • της σημερινής κατανάλωσης σε βενζίνη, του αυτοκινήτου μας και
  • του αριθμού των ετήσιων χιλιομέτρων που διανύουμε.
 Τα δεδομένα του υπολογισμού είναι:
  • Το ενεργειακό περιεχόμενο της βενζίνης και του LPG, που είναι 34,8 MJ/LT  και 27,0 MJ/LT, αντίστοιχα. Με βάση αυτό υπολογίσαμε τα λίτρα του υγραερίου που απαιτούνται για να διανυθεί ίδια απόσταση με αυτή του βενζινοκίνητου.
  • Η τιμή της βενζίνης 1,60  ευρώ το λίτρο και του υγραερίου 0,80 ευρώ.
Είναι αυτονόητο  ότι αν αλλάξει αυτή η σχέση στις τιμές βενζίνης - υγραερίου, πράγμα πολύ πιθανό με βάση αυτά που διαβάζουμε περί αλλαγής της φορολογίας,  τότε αλλάζουν και τα αποτελέσματα του παρακάτω πίνακα.

Τα αποτελέσματα του υπολογισμού εμφανίζονται στον παρακάτω πίνακα:


 Στην πρώτη γραμμή αναγράφεται ο αριθμός των ετήσιων χιλιομέτρων που διανύουμε και η πρώτη στήλη την σημερινή κατανάλωση του αυτοκινήτου σε βενζίνη και σε λίτρα/ 100 χιλιόμετρα.
Τα κελιά του πίνακα περιλαμβάνουν το ετήσιο κέρδος σε ευρώ.
Παράδειγμα:  Για ένα όχημα που σήμερα καταναλώνει 10 λίτρα βενζίνης στα 100 χιλιόμετρα και διανύει ετησίως 15.000 χιλιόμετρα, το ετήσιο κέρδος σε περίπτωση μετατροπής θα είναι 852 ευρώ.
 
Με αυτά τα αποτελέσματα το βασικό συμπέρασμα είναι ότι η μετατροπή γίνεται συμφέρουσα μόνο για οχήματα που καταναλώνουν πολύ βενζίνη (π.χ μεγάλου κυβισμού) και διανύουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως.
Εσείς φυσικά θα πάρετε την τελική απόφαση, λαμβάνοντας υπόψη το χρόνο απόσβεσης μιας τέτοιας επένδυσης.
Η εναλλακτική λύση που προτείνουμε, εάν φυσικά σκοπεύετε να αγοράσετε καινούργιο όχημα, είναι η αγορά καινούργιου αυτοκινήτου, που από τον κατασκευαστή έχει διπλό σύστημα καυσίμου (βενζίνη και LPG -dual system).

Στοιχεία για συνεργεία και πρατήρια υγραερίου μπορείτε να δείτε ΕΔΩ

Με αυτή την ανάρτηση ολοκληρώνουμε προς το παρόν τη θεματική ενότητα για την δυνατότητα μείωσης της δαπάνης από το καύσιμο του αυτοκινήτου μας.
Είναι αυτονόητο ότι θα επανέλθουμε εάν αλλάξει αφενός η φορολόγηση στο LPG ή εάν μας ζητηθούν πρόσθετες πληροφορίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου