Επιτέλους ας
καταλάβουν ότι: ¨Η
Ελλάδα δεν είναι φαιό νταμάρι κι εμείς ένα πεδίο βολής φτηνό, που
ασκούνται τρώγοντας ξένοι προστάτες¨!!
Τα ΟΙΚΟ ΜΜΕ
έχουν αρχίσει πάλι να προωθούν το νέο ¨πράσινο σχέδιο σωτηρίας¨ αυτό της
κυκλοφορίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της κατασκευής σταθμών επαναφόρτισης
(φωτοβολταϊκών) με επιδοτήσεις και κίνητρα (με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ?).
Σε πολλές
προηγούμενες αναρτήσεις έχουμε αναδείξει τα προβλήματα που ακόμη παραμένουν
άλυτα και έχουν οδηγήσει σε μεγάλες καθυστερήσεις και αναβολές στην εξέλιξη της
τεχνολογίας των 100% ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Ας
προσθέσουμε σήμερα ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, μπας και κάποιοι βάλουν μυαλό
και καταλάβουν ότι η Ελλάδα δεν είναι Ελβετία για να πετάμε λεφτά σε αμφιβόλου
ποιότητας, για να μην πούμε άχρηστα, προγράμματα.
Η Ιρλανδία
είναι η πρώτη χώρα που θεώρησε ότι η εξέλιξη των 100% ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα
τη ¨σώσει¨ και έθεσε σαν στόχο το 2020 το 10% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων
να κινείται με ηλεκτρική ενέργεια. Δαπάνησε μεγάλα ποσά για να στήσει δίκτυο
επαναφόρτισης για τα οχήματα αυτά και έτσι σήμερα λειτουργούν 1500 σταθμοί
επαναφόρτισης με στόχο τα αμέσως επόμενα χρόνια να γίνουν 2000. Όμως, την ίδια
στιγμή οι εκτιμήσεις για αύξηση του αριθμού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν
πέσει εντελώς έξω!!! Το 2012 ήλπιζαν σε 6000 νέες κυκλοφορίες και τελικά μέχρι
τώρα φθάνουν στις 121!!! Ενώ το ίδιο
διάστημα οι κυκλοφορίες των πετρελαιοκινήτων (κυρίως) και βενζινοκίνητων
έφθασαν στις 71.619. Βέβαια είναι …άλμα σε σχέση με τα 23 ηλεκτρικά αυτοκίνητα του 2011 και τα 48 του 2010 !!!!
Δηλαδή σήμερα οι σταθμοί
επαναφόρτισης στην Ιρλανδία είναι πολλαπλάσιοι από τα κυκλοφορούντα ηλεκτρικά αυτοκίνητα!!!!
Θυμίζουμε
επίσης την ανάρτηση μας σχετικά με την ανακοίνωση της Toyota για δραστική
μείωση της παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων eQ. Η General Motors και η
Nissan έχουν αποτύχει στους
στόχους πωλήσεων για την επόμενη
γενιά ηλεκτρικών οχημάτων τους. Επίσης, η Honda έχει
περιορίσει τις......
εκτιμήσεις της για πώληση του ηλεκτρικού οχήματος Fit EV μόνο σε 1.100 πελάτες
στην Αμερική μέσα στα επόμενα δύο
χρόνια.
Το
βασικό πρόβλημα αυτών των αυτοκινήτων, εκτός από το υψηλότερο κόστος, είναι η
μικρή αυτονομία (μόνο 100 Km) και
ο μεγάλος χρόνος για την επαναφόρτιση των μπαταριών (40 – 60 λεπτά).
Μια
τελευταία απορία:
Αλήθεια τι
έγινε μετά την διαβούλευση (ολοκληρώθηκε το Φεβρουάριο του 2012) στο opengov.gr, ¨για την Τεχνική Έκθεση για την
διερεύνηση των τρόπων ανάπτυξης και διείσδυσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην
Ελλάδα¨, η οποία εκπονήθηκε από Επιτροπή ακαδημαϊκών και επιστημονικών
φορέων που συγκρότησε η πράσινη διακυβέρνηση στις 20.9.2011??
Να θυμίσουμε
και τη σχετική δήλωση του τότε αρμόδιου Υφυπουργού κου Μανιάτη, έτσι για
ιστορικούς λόγους και για να συνειδητοποιήσουμε το πώς σχεδίαζαν να μας βγάλουν
από την κρίση που βιώνουμε σήμερα (ΤΡΟΜΑΡΑ ΤΟΥΣ!!!!!).
«Η βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί μια
σημαντική ευκαιρία να συμμετάσχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις και τα
πανεπιστήμια στη νέα εποχή μετακινήσεων. Το ελληνικό δυναμικό σε επιχειρήσεις
εταιρειών, κατασκευών ή και συναρμολόγηση τμημάτων ηλεκτρικών αυτοκινήτων από
τις μπαταρίες μέχρι τα κλειστά κυκλώματα ελέγχου λειτουργιών σε συνεργασία με
το υψηλότατου επιπέδου επιστημονικό δυναμικό των ερευνητικών ινστιτούτων
δημιουργούν καλές προοπτικές συμμετοχής μας στη νέα αυτή βιομηχανία.
Η δημόσια διαβούλευση θα βοηθήσει να εντοπιστούν τα
δυνατά σημεία, οι αναγκαίες συνέργειες καθώς και τα βασικά χαρακτηριστικά του
αναγκαίου Επιχειρησιακού Σχεδίου συμμετοχής της Ελλάδας, με δημιουργία νέων
θέσεων εργασίας και συμμετοχής σε μια κορυφαία πρωτοβουλία προώθησης της
αειφόρου αστικής και υπεραστικής κινητικότητας των πολιτών του πλανήτη. Η
Ελλάδα μπορεί.»
Αρμόδιοι, συναρμόδιοι, αναρμόδιοι,
καθηγητάδες και ειδικοί !!!
Επιδοτήσεις
STOP!!!! Όποιος επιθυμεί,
ας αγοράσει τέτοιο αυτοκίνητο και αν υπάρξει αγορά θα ενδιαφερθούν κάποιοι να
στήσουν και σταθμούς επαναφόρτισης!! Και σε κάθε περίπτωση, αφήστε πρώτα να
κυκλοφορήσουν σε άλλες χώρες και βλέπουμε!!!
Σημείωση: Τα παραπάνω δεν
αφορούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα ειδικών χρήσεων (αναπήρων, χρήση σε κλειστούς
χώρους κλπ)
Σύντομα θα ξεπεραστούν και αυτά τα τεχνολογικά θαύματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήθα έχουμε για καύσιμο τον αέρα.
Δεν έχω προσέξει όμως. Ο "αέρας κίνησης" φορολογείται ή τώρα ετοιμάζουν τη σχετική νομοθεσία;
Η πρώτη μοτοσικλέτα που κινείται αποκλειστικά με αέρα (video)
http://www.econews.gr/2012/11/09/motosikleta-aeras-o2-pursuit/