Το 2012 σε χώρες της Ασίας διαλύθηκαν παράνομα
365 ευρωπαϊκά
πλοία προερχόμενα κυρίως από:
Ελλάδα : 174
Γερμανία: 39
Νορβηγία:
37
Βρετανία: 32
Ελβετία: 23
Οι
Ευρωπαίοι … οικολόγοι εφοπλιστές πιέζουν για μη εφαρμογή της Σύμβασης της Βασιλείας.
Η
Σύμβαση Βασιλείας έχει σκοπό να μειώσει τη μεταφορά των επικίνδυνων αποβλήτων
μεταξύ κρατών και συγκεκριμένα την πρόληψη μεταφοράς επικίνδυνων αποβλήτων από
τις αναπτυγμένες χώρες στις αναπτυσσόμενες χώρες του πλανήτη.
Σε
αυτή την περίπτωση υπάγεται και η διάλυση των πλοίων.
Όμως,
από έγγραφα που διέρρευσαν από την Ε.Ε φαίνεται ότι εξετάζεται η εξαίρεση της
διάλυσης των πλοίων από αυτό το καθεστώς. Η Επιτροπή έχει προτείνει να
εξαιρεθούν όλα τα πλοία από τη σύμβαση. Αυτό θα επιτρέψει στους πλοιοκτήτες να
εξάγουν νόμιμα τα τοξικά πλοία για διάλυση στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Βέβαια
οι πλοιοκτήτες έχουν βρει και σήμερα εύκολο τρόπο να παρακάμπτουν το νόμο,
αλλάζοντας σημαίες μεσοπέλαγα, όταν είναι εκτός των κοινοτικών υδάτων και να πωλούν
τα πλοία τους για σκραπ. Το 2012 οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες έστειλαν ...
365 σκάφη για να διαλυθούν σε παραλίες στο Μπαγκλαντές, την Κίνα, την Ινδία και το Πακιστάν. Αύξηση 75% σε σχέση με το 2011.
365 σκάφη για να διαλυθούν σε παραλίες στο Μπαγκλαντές, την Κίνα, την Ινδία και το Πακιστάν. Αύξηση 75% σε σχέση με το 2011.
Η
Ελλάδα έστειλε 174 πλοία, η Γερμανία 39, η Νορβηγία 37 και 32 η Βρετανία. Τα
υπόλοιπα προέρχονται από 14 άλλες Ευρωπαϊκές
χώρες.
Όπως
είναι γνωστό στις χώρες της Ασίας εταιρείες – συμμορίες αναλαμβάνουν την
διάλυση των πλοίων χωρίς κανένα μέτρο προστασίας για τους εργαζόμενους και το
περιβάλλον.
Οι
εργαζόμενοι διαλύουν τα γιγαντιαία πλοία με το χέρι και συχνά προκαλούνται θάνατοι,
τραυματισμοί, εκρήξεις και διαρροές χημικών, καθώς και ρύπανση - μόλυνση των
υδάτων γύρω από τα διαλυτήρια. Οι περισσότεροι από τους εργάτες είναι
μετανάστες από φτωχές αγροτικές περιοχές και πολλοί έχουν βρεθεί να είναι κάτω
των 15 ετών.
Σύμφωνα
με την Παγκόσμια Τράπεζα, μόνο στο Μπαγκλαντές αναμένεται να διατεθούν τα επόμενα
20 χρόνια, 79.000 τόνοι αμιάντου και 240.000 τόνοι πολυχλωριωμένα διφαινύλια
(PCBs), καρκινογόνες ουσίες, λόγω της διάλυσης των πλοίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου