Συσκευές κλήσης έκτακτης ανάγκης, που ειδοποιούν άμεσα και αυτόματα τις υπηρεσίες διάσωσης σε περιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων, θα πρέπει να τοποθετηθούν σε όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών στην ΕΕ τον Οκτώβριο του 2015.
Αυτό
προβλέπει ο κανονισμός eCall, που εγκρίθηκε σε πρώτη ανάγνωση από το Ευρωπαϊκό
Κοινοβούλιο στις 26/2/2014 με 485
ψήφους υπέρ, 151 κατά και 32 αποχές.
Το σύστημα eCall χρησιμοποιεί αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης το 112 με αυτόματο τρόπο για να ειδοποιήσει τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε σοβαρά τροχαία ατυχήματα . Εκτιμάται ότι ...
θα μειώσει τη σοβαρότητα των τραυματισμών και θα σώσει ανθρώπινες ζωές μέσω της έγκαιρης ενημέρωσης μειώνοντας δραστικά τους χρόνους επέμβασης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.
Η κλήση
eCall θα μπορεί να ενεργοποιηθεί είτε αυτόματα από κάποιον αισθητήρα του
οχήματος είτε χειροκίνητα με το πάτημα ενός κουμπιού. Η μονάδα εντός του
αυτοκινήτου θα είναι μια συσκευή πρόσβασης στο δίκτυο. Ανεξάρτητα με τον τρόπο
που θα γίνει η ενεργοποίηση, η ειδοποίηση μεταφέρεται μέσω δικτύου κινητής
επικοινωνίας στο κατάλληλο κέντρο εξυπηρέτησης (ευρέως γνωστό με το όνομα
“Public Safety Answering Point – PSAP”), σύμφωνα με τους εθνικούς κανονισμούς.
Η ειδοποίηση αναγνωρίζεται από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας ως μια κλήση
έκτακτης ανάγκης του τύπου 112 (με πληροφορίες για την ταυτοποίηση της γραμμής
και της θέσης του καλούντος), την οποία περιβάλλει ένα ελάχιστο σύνολο
δεδομένων. Το PSAP λαμβάνει, διαχειρίζεται και αξιολογεί τις κλήσεις eCall και
ακολούθως εκτελεί τις κατάλληλες για την περίπτωση ενέργειες.
Το 2012 τα
τροχαία ατυχήματα σε ολόκληρη την ΕΕ προκάλεσαν 28.000 νεκρούς και 1,5 εκατ.
τραυματίες. Περίπου 2.500 ζωές θα μπορούσαν να σωθούν κάθε χρόνο στην Ευρώπη ,
καθώς και η σοβαρότητα των τραυματισμών θα μπορούσε να μειωθεί σημαντικά, σε
δεκάδες χιλιάδες των περιπτώσεων.
Εκτιμήσεις
της Επιτροπής δείχνουν ότι οι συσκευές eCall θα κοστίσουν περίπου 100 €, όταν θα
εγκατασταθούν σε όλα τα οχήματα. Οι ευρωβουλευτές τόνισαν επίσης ότι το eCall
είναι μια δημόσια υπηρεσία, η οποία χρησιμοποιεί τον αριθμό 112 και θα πρέπει συνεπώς
να είναι δωρεάν για τους χρήστες
Ένα
στοιχείο το οποίο προκαλεί συζητήσεις και θα πρέπει να διασφαλιστεί, είναι η
προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Καλό μας ακούγεται!!!!
ΠΗΓΗ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου