Η ισχύς του
Euro VI από το Σεπτέμβριο του 2014, για όλα τα καινούρια αυτοκίνητα, φέρνει
σημαντικές αλλαγές στην τεχνολογία των επιβατηγών και ελαφρών φορτηγών πετρελαιοκινήτων οχημάτων.
Δυο νέοι
όροι μπαίνουν στην ζωή μας,
- Selective Catalytic Reduction (SCR)
- AdBlue
και αφορούν
στη μείωση των εκπομπών Οξειδίων του αζώτου (NOx).
Με το Euro VI οι εκπομπές NOx στα επιβατηγά οχήματα μειώνονται από
0,18 σε 0,08 gr/km
Ένα μικρό ιστορικό
Η
τεχνολογία Selective Catalytic Reduction
(SCR)εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Ευρώπη
στα βαριά φορτηγά το 2006. Σε ....
υποχρεωτική ισχύ, για την κατηγορία αυτή, τέθηκε το 2013.
υποχρεωτική ισχύ, για την κατηγορία αυτή, τέθηκε το 2013.
Εκτιμάται
ότι μέχρι το 2020, με την εφαρμογή του Euro
VI και στα επιβατηγά πετρελαιοκίνητα, θα τεθούν σε κυκλοφορία με την
τεχνολογία SCR + AdBlue
περισσότερα από 24
εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα, 3 εκατομμύρια μεσαία και βαριά φορτηγά και 6
εκατομμύρια ελαφριά φορτηγά.
Και
σήμερα μπορείτε να αγοράσετε πετρελαιοκίνητο επιβατηγό όχημα εξοπλισμένο
με σύστημα SCR που
χρησιμοποιεί AdBlue από
κατασκευαστές όπως: Renault, Peugeot,
Citroen, Volkswagen, Audi, BMW, Mercedes Benz,
GM / Opel,
Ford, Toyota και Mazda
Selective
Catalytic Reduction (SCR)
Η τεχνολογία
Selective
Catalytic
Reduction (SCR) σημαίνει επιλεκτική καταλυτική μείωση.
Η τεχνολογία αυτή απαιτεί τη χρήση
ενός αντιδραστηρίου που ονομάζεται
AdBlue.
Σχεδόν
όλοι από τους βασικούς κατασκευαστές κινητήρων
χρησιμοποιούν αυτή την τεχνολογία για να
ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της νέας
νομοθεσίας για τις εκπομπές NOx.
Το
AdBlue εγχέεται από ξεχωριστή δεξαμενή αποθήκευσης εντός του σωλήνα της εξάτμισης, μπροστά από τον καταλύτη SCR (αρχική
εικόνα).
Καθώς
το AdBlue θερμαίνεται
στην εξάτμιση, μετατρέπεται σε αμμωνία (ΝΗ3) και
διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Τα
οξείδια του αζώτου των καυσαερίων (ΝΟχ) αντιδρούν μέσα
στον καταλύτη SCR με την αμμωνία, και μετατρέπονται
σε άζωτο και νερό, τα οποία απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα.
AdBlue
Το
AdBlue είναι ένα διάλυμα που αποτελείται από υψηλής καθαρότητας ουρία
(κρυσταλλική μορφή),
η οποία διαλύεται εντός απιονισμένου
ύδατος. Η αναλογία του μίγματος
είναι περίπου 32,5% ουρία και 67,5% απιονισμένο
νερό.
Για
τα επιβατηγά πετρελαιοκίνητα οχήματα το μέγεθος της δεξαμενής
AdBlue έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε ο πελάτης δεν θα πρέπει να ξαναγεμίσει με AdBlue ανάμεσα σε δυο διαστήματα service. Κατά μέσο όρο
1 λίτρο AdBlue διαρκεί για περίπου 1.000 χιλιόμετρα, ωστόσο η κατανάλωση AdBlue μπορεί να είναι
υψηλότερη, ανάλογα με το πώς κινείται
το όχημα και τις
συνθήκες οδήγησης, που αυτό υποβάλλεται.
Στα βαριά
φορτηγά η κατανάλωση AdBlue είναι μεγαλύτερη και απαιτείται
συχνότερα συμπλήρωση.
Σε
κάθε περίπτωση εάν η ποσότητα του
AdBlue στο όχημα
φτάσει στο ελάχιστο επίπεδο πριν
από το service,
θα εμφανιστεί ένα μήνυμα στον πίνακα
οργάνων.
Προβλέπει
ότι τα επιβατηγά και τα φορτηγά αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα απαιτήσουν έως και
150 εκατομμύρια λίτρα AdBlue από το 2017 και η ζήτηση θα αυξάνεται συνεχώς.
Ένα
μειονέκτημα αυτής της τεχνολογίας είναι ότι για τη μετατροπή του AdBlue σε αμμωνία απαιτείται θερμοκρασία καυσαερίων μεγαλύτερη
από 200 ° C, κάτι που δεν εξασφαλίζεται σε λειτουργικές συνθήκες όπως η ψυχρή
εκκίνηση ή η αργή οδήγηση στην πόλη.
Όσοι
ενδιαφέρονται λοιπόν για την αγορά πετρελαιοκινήτου οχήματος, ας έχουν υπόψη και
τα παραπάνω.
Υ.Γ:
Η ανάρτηση αυτή είναι μια πρώτη απάντηση σε ερωτήματα αναγνωστών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου