Ο
ναυτιλιακός τομέας, για πρώτη φορά, θα πρέπει να παρακολουθεί τις εκπομπές CO2
με βάση συμφωνία της Ευρωπαϊκή Ένωσης την Τετάρτη 26/11/2014.
Θεωρείται ως ένα ακόμη
βήμα για την αντιμετώπιση των ρύπων που σχετίζονται με την ... κλιματική
αλλαγή.
Η
διεθνής ναυτιλία αντιπροσωπεύει περίπου το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2,
ποσοστό που θα μπορούσε να αυξηθεί στο 18% μέχρι το 2050, αν δεν ληφθούν μέτρα,
σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).
Ο
υπουργός περιβάλλοντος ...
της Ιταλίας, που σήμερα έχει την προεδρία της Ε.Ε, δήλωσε ότι η συμφωνία αυτή έχει "μια
μεγάλη πολιτική και τεχνική αξία ".
Η
νέα συμφωνία εισάγει έναν μηχανισμό για την παρακολούθηση, την υποβολή εκθέσεων
και τον έλεγχο των εκπομπών της ναυτιλίας, ως συνέχεια της συμφωνίας της ΕΕ τον
Οκτώβριο για νέους στόχους αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής και θεωρείται προπομπός
για τις προσπάθειες του ΟΗΕ να σφραγίσει ένα παγκόσμιο σύμφωνο το 2015.
Η
συμβιβαστική λύση έχει μια μακρά χρονική ανοχή και οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να
παρακολουθούν τις εκπομπές από την 1η Ιανουαρίου 2018, και μόνο σε πλοία άνω
των 5.000 κόρων.
Τέσσερεις
χώρες Ελλάδα, Κύπρος, Μάλτα και Πολωνία ψήφισαν ενάντια, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για
να την μπλοκάρουν
Σχόλιο δικό μας:
Η χώρα μας ψήφισε
κατά της συμφωνίας προφανώς μετά από πιέσεις των εφοπλιστών. Δεν θα σχολιάσουμε
εάν έπραξε σωστά ή λάθος αλλά θα πρέπει να πούμε ότι δεν είναι δυνατόν χρόνια
τώρα το ¨πράσινο¨ πολιτικό κατεστημένο να εμφανίζεται υπέρμαχος της μείωσης των
ρύπων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και όταν πρόκειται να θιχθούν
συμφέροντα εφοπλιστών να ποιεί την νήσσαν !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου