Τα δημοσιονομικά έσοδα από τον κλάδο του αυτοκινήτου (τέλη κυκλοφορίας,
τέλος ταξινόμησης, ΦΠΑ, καύσιμα, επισκευή, κλπ) ανέρχονται στα 5,3 δις ευρώ ετησίως !!!
Το
έχουμε εμπεδώσει πλέον ότι όταν μιλούν για αλλαγές – μεταρρυθμίσεις σε ένα
κλάδο της οικονομίας ο πραγματικός στόχος είναι η αύξηση των δημοσιονομικών
εσόδων.
Τώρα
σειρά έχει πάλι το αυτοκίνητο, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο κος Βαρουφάκης.
Στον
παρακάτω πίνακα απεικονίζονται τα ....
δημοσιονομικά έσοδα από τα αυτοκίνητα στις
χώρες της Ε.Ε (ΠΗΓΗ: Ένωση ευρωπαίων κατασκευαστών – www.acea.be)
Οι
έξι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο είναι:
1.
Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους.
Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής
τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους
ταξινόμησης.
2.
Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής
φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του
εξωτερικού.
3.
Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για
οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
4.
Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης
το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
5.
Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
6.
Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ.
με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).
Μια
και ο υπουργός είναι οπαδός της ¨πράσινης¨ ανάπτυξης και με όλη την καλή
διάθεση να βοηθήσουμε, θα προτείνουμε κάποια στοιχεία με την ελπίδα να ληφθούν
υπόψη στο νέο σχεδιασμό.
Οι
παράμετροι που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη είναι:
1:
Η λιανική τιμή (προ φόρων)
2:
Οι εκπομπές καυσαερίων (euro 1,…, euro
6)
Θυμίζουμε
ότι οι προδιαγραφές euro αντιστοιχούν στα
παρακάτω έτη πρώτης κυκλοφορίας.
Euro 1 1992.07
Euro 2 1996.01
Euro 3 2000.01
Euro 4 2005.01
Euro 5 2009.09
Euro
6 2014.09
3:
Οι εκπομπές CO2 (ΠΡΟΣΟΧΗ!!! είναι γραμμική συνάρτηση της
κατανάλωσης καυσίμου)
4:
Η μάζα οχήματος (αναφέρεται στην έγκριση τύπου του οχήματος) και αποτυπώνει τη
φθορά των δρόμων, την κατάληψη χώρου, κλπ
5:
Είδος καυσίμου
Σήμερα
19 κράτη μέλη της ΕΕ λαμβάνουν υπόψη τις εκπομπές CO2 για τον υπολογισμό φόρων
και τελών. Οι χώρες είναι: Αυστρία, Βέλγιο, Κύπρος, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία,
Γερμανία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Λετονία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Κάτω Χώρες,
Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβενία, Ισπανία, Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Όσον
αφορά τις εκπομπές CO2, ο στόχος για την ευρωπαϊκή
αυτοκινητοβιομηχανία είναι 95 g CO2/km
(αντιστοιχεί
σε κατανάλωση 4.1 l/100km) για τα επιβατηγά Ι.Χ και 147 g
CO2/km για τα vans
μέχρι το
2020
Τα
βασικά σημεία της πρότασής μας είναι τα παρακάτω:
ΤΕΛΟΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ (για καινούρια και μεταχειρισμένα)
Αξία
και εκπομπές καυσαερίων (euro 4, …, euro
6)
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Μάζα
και εκπομπές CO2
Μπορεί
να χρησιμοποιηθεί μια συνάρτηση της μορφής
ΤΚ = Μάζα/100 χ α + (CO2 – 95gr/km)χb
Όπου:
α= ευρώ/100kgr, b=ευρώ/1gr
Μπορεί
να εξετασθεί η διαφοροποίηση των συντελεστών με βάση το είδος του καυσίμου (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο, ηλεκτρικά,
υβριδικά, φυσικό αέριο)
ΑΠΟΣΥΡΣΗ
Το
ύψος του κινήτρου θα πρέπει να είναι συνάρτηση του κέρδους της κατανάλωσης
καυσίμου, δηλαδή συνάρτηση της μορφής
Α= (κατανάλωση
παλαιού – κατανάλωση νέου) χ c,
όπου c συντελεστής ευρώ/ lt
καυσίμου
(Στις περιπτώσεις diesel, υγραερίου, κλπ, μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ενεργειακό
ισοδύναμο)
Περιμένουμε
και τις δικές σας παρατηρήσεις - διορθώσεις με στόχο τη βελτίωση της πρότασης .
Ας ελπίσουμε οι
επικείμενες αλλαγές, σε αυτή τη φάση, να είναι τουλάχιστον δημοσιονομικά
ουδέτερες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου