Την
περασμένη εβδομάδα η Volkswagen, μέσω εκπροσώπου της, ανακοίνωσε πως παραμένει
πιστή στην απόφαση της να μην δώσει στους 8,5 εκατ. πελάτες της στην Ευρώπη που
διαθέτουν TDI αυτοκίνητα της με το παράνομο λογισμικό, την αποζημίωση ύψους
1.000 δολαρίων που δίνει η γερμανική εταιρία στους 482.000 πελάτες της στις
Η.Π.Α, παρά την επικοινωνία που είχε η επίτροπος βιομηχανίας και
εσωτερικής αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Elzbieta Bienkowska, με τον CEO της
VW, Matthias Mueller.
Η
Volkswagen ισχυρίζεται ότι δεν είναι συγκρίσιμη η αγορά των ΗΠΑ με εκείνη της
Ευρώπης και αυτό γιατί, για παράδειγμα, οι Αμερικανοί πελάτες της VW
“πιθανότατα θα πρέπει να περιμένουν περισσότερο για να βρεθεί λύση” στο ζήτημά τους,
ενώ δεν έχουν ακόμη διασαφηνιστεί οι προϋποθέσεις για την ανάκληση περίπου
100.000 οχημάτων, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην Ευρώπη. “Για κάθε αγορά
έχουμε προβλέψει ένα διαφορετικό πακέτο μέτρων” εξηγεί η γερμανική
αυτοκινητοβιομηχανία. Σε κάθε περίπτωση, υπόσχεται, προβλέπεται εφεδρικό
αυτοκίνητο στους δικαιούχους προκειμένου να εξυπηρετηθούν.
Η
VW, όπως δήλωσε εκπρόσωπός της, πλέον επικεντρώνεται στην διαδικασία επισκευής των 8,5 εκατ. αυτοκινήτων της στην ...
Ευρώπη, έχοντας παρουσιάσει τις λύσεις εδώ και περίπου 2 μήνες.
Ανεξάρτητη αρχή
διαιτησίας στη Γερμανία
Ο
Γερμανός υπουργός Δικαιοσύνης Χάικο Μάας προτείνει μία ανεξάρτητη αρχή
διαμεσολάβησης ή διαιτησίας, η οποία θα επεξεργάζεται τις προσφυγές των
καταναλωτών, διευκολύνοντας τους ενδιαφερόμενους να ασκήσουν τα νόμιμα
δικαιώματά τους χωρίς να χρειάζονται δικηγόρο. Ιδιαίτερο προβληματισμό στις
αυτοκινητοβιομηχανίες προκαλεί μία άλλη πρόταση του Μάας: ο υπουργός
Δικαιοσύνης προτείνει να περισταλούν οι αρμοδιότητες της γερμανικής υπηρεσίας
για την ασφάλεια των οχημάτων (ΚΒΑ), η οποία σήμερα χορηγεί τις άδειες
κυκλοφορίας και επιπλέον διενεργεί ελέγχους για την τήρηση της νομοθεσίας περί
εκπομπής ρύπων. Μετά το σκάνδαλο της VW ο Χάικο Μάας θέτει το ερώτημα “εάν και
ποιες επιπτώσεις προκύπτουν για τις αρμοδιότητες της υπηρεσίας”. Η διατύπωση
θυμίζει πρόταση μομφής και θέτει το ερώτημα σε ποιον θα μπορούσαν να
μεταφερθούν οι αρμοδιότητες που μέχρι σήμερα ασκεί η υπηρεσία για την ασφάλεια
των οχημάτων.
Η
ομοσπονδιακή υπηρεσία περιβάλλοντος (UBA) φαίνεται ότι παραμονεύει για να
επωφεληθεί. Τον Δεκέμβριο η επικεφαλής της UBA Μαρία Κράουτσμπεργκερ είχε
ανακοινώσει ότι η υπηρεσία της θα προχωρήσει σε δικούς της, δειγματοληπτικούς
ελέγχους για εκπομπές ρύπων. Προκειμένου να αποφευχθούν λαθροχειρίες, η UBA θα
διενεργεί τους ελέγχους σε οχήματα εν κινήσει και όχι σε στάση, γιατί σε αυτήν
την περίπτωση θεωρείται τεχνικά πιο δύσκολο να παραποιηθούν οι τιμές των ρύπων.
Οι αντίστοιχες αμερικανικές υπηρεσίες για την προστασία του περιβάλλοντος ήταν
εκείνες που αποκάλυψαν το “σκάνδαλο ρύπων” της VW. Στις ΗΠΑ εκκρεμούν αγωγές
δεκάδων δισεκατομμυρίων εναντίον της VW, το Νέο Μεξικό έγινε η πρώτη πολιτεία
που μηνύει την VW, ενώ και η γερμανική δικαιοσύνη πραγματοποιεί δικαστική
έρευνα.
Παρέμβαση Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου
Στην
υπόθεση παρενέβη πρόσφατα και το Ευρωκοινοβούλιο, ορίζοντας εξεταστική επιτροπή
με συνολικά 45 μέλη για το “σκάνδαλο ρύπων”. Η επιτροπή καλείται να διερευνήσει
ενδεχόμενες παραβιάσεις της ευρωπαϊκής περιβαλλοντικής νομοθεσίας, αλλά και
πιθανές ευθύνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ή των κρατών-μέλων. Θα υποβάλει μία
πρώτη έκθεση μέχρι το καλοκαίρι, ενώ τα οριστικά συμπεράσματά της αναμένονται
το αργότερο στις αρχές του 2017. Πάντως οι οδηγοί αυτοκινήτων VW δεν είναι οι
μόνοι που απειλούν με αγωγές. Το δικό τους νομικό οπλοστάσιο ετοιμάζουν
επενδυτές, οι οποίοι θεωρούν ότι έχασαν πολλά χρήματα λόγω πτώσης της μετοχής
της VW, καθώς και ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού, όπως οι ασθματικοί που
κατοικούν σε πολυσύχναστους δρόμους, για τους οποίους οι αυξημένες τιμές ρύπων
προκαλούν σημαντική επιβάρυνση στην υγεία τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου