Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Στα ¨μαλακά¨ οι ρυπαντές του ΑΣΩΠΟΥ????

Σε προηγούμενη ανάρτηση έχει τονισθεί ότι ο Ν. 1650/86, για την προστασία του περιβάλλοντος, του αείμνηστου Α. ΤΡΙΤΣΗ, ήταν ότι καλύτερο έχει ψηφίσει ποτέ η Βουλή των Ελλήνων.
Όμως φαίνεται ότι αντί να στοχεύουμε στη βελτίωση του και στην προσαρμογή του στις σημερινές ανάγκες, μέσα από ¨χειρουργικές¨ τροποποιήσεις ουσιαστικά τον καταργούμε.
Δείτε τι προέβλεπε το άρθρο 28 του Ν. 1650 για τις ποινικές κυρώσεις, σε περίπτωση περιβαλλοντικών αδικημάτων και τι προβλέπει το νέο σχέδιο νόμου για τη διαχείριση των αποβλήτων, που έχει κατατεθεί για διαβούλευση!!!!


Δηλ. καταργείται η διάταξη για την επιβολή κάθειρξης μέχρι δέκα έτη, καθώς και για την περίπτωση βαριάς σωματικής βλάβη  ή θανάτου εμβρύου, επιβάλλεται ποινή τουλάχιστον ενός έτους αντί δύο.
Τι συνεπάγεται αυτή η τροποποίηση?
1:  Τον προσεχή Οκτώβριο έχει ορισθεί η εξ αναβολής δίκη για τους ρυπαντές του Ασωπού (οι παραβάσεις τους είναι σχετικές με θέματα διαχείρισης αποβλήτων) και όπως έχει ήδη δημοσιευθεί, έχουν παραπεμφθεί με την παράγραφο 3 του άρθρου 28 του ν.1650. Εάν μέχρι τότε έχει ψηφισθεί και δημοσιευθεί η προτεινόμενη τροποποίηση, τότε όπως είναι ευνόητο οι κατηγορούμενοι, σε περίπτωση καταδικαστικής απόφασης, αποφεύγουν την κάθειρξη μέχρι 10 έτη!!!
2: Πολλά γράφονται τελευταία στον ημερήσιο τύπο για παράνομο κύκλωμα.....
διαχείρισης τοξικών αποβλήτων (σχετική ανάρτηση ΕΔΩ).
Ερώτημα: Αν αποκαλυφθούν και παραπεμφθούν στην δικαιοσύνη, με ποιες ποινικές διατάξεις θα τιμωρηθούν??

Επίσης, με τις νέες τροποιημένες διατάξεις, μειώνεται το μέγιστο ύψος του διοικητικού προστίμου από 2.000.000 ευρώ, μετά τη σχετική τροποποίηση του άρθρου 30 του ν.1650 το 2008,  σε 500.000 ευρώ!!!

Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου περιλαμβάνει επίσης διατάξεις για τη διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων.
Με όση καλή διάθεση και αν έχει κανείς, οι ρυθμίσεις αυτές, δεν είναι δυνατόν να σχολιασθούν. Χρήζουν συνολικής απόσυρσης και αναδιατύπωσης.
Συγκεκριμένα,  ενώ στο άρθρο 7 προβλέπεται ότι ¨…. ο κατάλογος αποβλήτων είναι δεσμευτικός όσον αφορά στον προσδιορισμό των αποβλήτων που πρέπει να θεωρούνται επικίνδυνα απόβλητα¨, στα επί μέρους άρθρα γίνεται ακριβώς το αντίθετο, σε όσον αφορά στο χαρακτηρισμό, στην αδειοδότηση, στα κατοπτρικά, στις διαδικασίες, τις πρότυπες μεθόδους, τον ορισμό των υπευθύνων κλπ.
(Σημείωση: Κατοπτρικά είναι τα απόβλητα τα οποία μπορεί να είναι επικίνδυνα ή όχι , αναλόγως της περιεκτικότητας τους σε μία η περισσότερες επικίνδυνες ουσίες ή αναλόγως των ιδιοτήτων που εκδηλώνουν. Τα απόβλητα αυτά περιγράφονται με ζεύγη εξαψήφιων κωδικών ΕΚΑ)

Τι σημαίνουν όλα αυτά??  Θα δείξει. ΥΠΟΜΟΝΗ.
Ας ευχηθούμε να μην κατατεθεί προς ψήφιση, με αυτή τη μορφή.

Το σχέδιο νόμου για τη διαχείριση των αποβλήτων, έχει αναρτηθεί για διαβούλευση στο opengov.gr.  Φαίνεται όμως ότι δεν υπάρχει μεγάλη  προθυμία για σχόλια – παρατηρήσεις, μέχρι αυτή τη στιγμή.  Όποιος εμπιστεύεται αυτές τις διαδικασίες, ας επισκεφθεί τον ιστότοπο και να σχολιάσει.


1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Το διάβασα και έχεις απόλυτο δίκιο!!

Προτείνω να γίνει μιά μικρή αλλαγή στο άρθρο 1 παράγρ.2 ως εξής: ....Ο Νόμος αυτός εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο προστασίας της τσέπης και του "περιβάλλοντος" αυτών που ρυπαίνουν.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...