Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2016

Τέλη κυκλοφορίας και CO2

κλικ για μεγεθυνση
 Έχει γίνει παράδοση, ειδικά τα μνημονιακά χρόνια !!!
Κάθε χρόνο μετά το καλοκαίρι ξεκινούν δημοσιεύματα - ανακοινώσεις για αλλαγές στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας. Σε καθημερινή βάση ΜΜΕ έντυπα και ηλεκτρονικά μας πρήζουν κυριολεκτικά για το τι είπε ή τι άφησε να εννοηθεί ο κάθε π@π@ρ@ς αρμόδιος ή αναρμόδιος !!!.

Δεν νομίζουμε να συμβαίνει αυτό πουθενά στον κόσμο.
Αγοράζεις ένα αυτοκίνητο, προϋπολογίζοντας αναλυτικά με βάση τις οικονομικές σου δυνατότητες και το τι ισχύει (φόροι, τέλη, κίνητρα, κλπ) και δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει !!!
Για τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες, οι οποίες και θα έπρεπε να εισηγούνται και να αποφασίζουν, ούτε κουβέντα, απλά σήμερα δεν υπάρχουν.

Φίλες, φίλοι
Το έχουμε εμπεδώσει πλέον ότι όταν μιλούν για αλλαγές – μεταρρυθμίσεις σε ένα κλάδο της οικονομίας ο πραγματικός στόχος είναι η αύξηση των δημοσιονομικών εσόδων. Βέβαια τις περισσότερες φορές χρησιμοποιούν ως επιχείρημα - άλλοθι την προστασία του περιβάλλοντος, για την οποία ούτε που νοιάζονται, γιατί απλά την έχουν γραμμένη στα …..

Μην ξεχνάτε…
Τα δημοσιονομικά έσοδα από τον κλάδο του αυτοκινήτου (τέλη κυκλοφορίας, τέλος ταξινόμησης, ΦΠΑ, καύσιμα, επισκευή, κλπ) ανέρχονται στα 5,3 δις ευρώ ετησίως !!!

Ας δούμε τι ισχύει στας Ευρώπας, όπου ...
νομίζουμε ότι ανήκουμε.

Σήμερα 20 κράτη μέλη της ΕΕ λαμβάνουν υπόψη τις εκπομπές CO2 για τον υπολογισμό φόρων και τελών στον τομέα του αυτοκινήτου.
Υπενθυμίζουμε ότι όσον αφορά τις εκπομπές CO2, ο στόχος για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι 95 g CO2/km (αντιστοιχεί σε κατανάλωση 4.1 l/100km) για τα επιβατηγά Ι.Χ και 147 g CO2/km για τα vans μέχρι το 2020.
Να τονίσουμε επίσης ότι ποσοστό μεγαλύτερο του 50% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια, είναι πετρελαιοκίνητα. (αρχική φωτο)

ΓΕΡΜΑΝΙΑ: Τα τέλη κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν από την 1η Ιουλίου 2009 και μετά, υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2.
Το ύψος των τελών είναι το άθροισμα μιας φορολογικής βάσης (συνάρτηση του κυβισμού και του καυσίμου) και ένα φόρο CO2. Η φορολογική βάση είναι € 2 ανά 100cc (βενζίνη) και € 9,50 ανά 100cc (ντίζελ), αντίστοιχα. Ο φόρος CO2 είναι γραμμική συνάρτηση  € 2 ανά g/km που εκπέμπεται πάνω από τα 95g/km. Αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 κάτω από 95 g/km απαλλάσσονται από το τέλος CO2.

ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ:  Τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν μετά το Μάρτιο του 2001, βασίζονται στις εκπομπές CO2. Οι τιμές κυμαίνονται από £ 0 (έως 100g CO2/km) σε £ 505 (πάνω από 255g CO2/km).

ΣΟΥΗΔΙΑ: Με βάση τις εκπομπές CO2 υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας μόνο για τα οχήματα που πληρούν τα πρότυπα EURO 4 ή νεότερα (5 ή 6).
Το τέλος συνίσταται από ένα βασικό ποσό 360 (σουηδικές κορώνες) στο οποίο προστίθεται 22 SEK για κάθε γραμμάριο CO2 που εκπέμπεται πάνω από 111g/km. Το ποσό αυτό πολλαπλασιάζεται επί 2,37 για τα αυτοκίνητα ντίζελ.

Αναλυτικό κατάλογο για το τι ισχύει σε όλες τις χώρες θα βρείτε ΕΔΩ

Στη χώρα μας τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 μόνο για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν μετά τις 31 Οκτωβρίου 2010.
Οι τιμές ποικίλλουν από € 0,90 ανά γραμμάριο CO2 που εκπέμπεται (91-100g / km) σε € 3,72 ανά γραμμάριο (251g / km ή και περισσότερο). Αυτοκίνητα με εκπομπές έως 90g / km απαλλάσσονται.

Ακολουθούν αναλυτικοί πίνακες:



Στο παρακάτω διάγραμμα φαίνεται ότι το ποσοστό των αυτοκινήτων με εκπομπές CO2 μικρότερες από 95gr/Km , που ταξινομούνται τα τελευταία χρόνια, άρχισε να εμφανίζεται το 2010 και το 2015 έφθασε στο 12%.


Ας ελπίσουμε οι αρμόδιοι, έστω και τώρα, να καταλήξουν σε ένα σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, το οποίο θα ισχύσει  τα επόμενα 10 χρόνια χωρίς αλλαγές.

Εάν θέλετε να μάθετε τις εκπομπές CO2 του αυτοκινήτου σας, δείτε προηγούμενη σχετική μας ανάρτηση με τίτλο ¨ Βρείτε τις επίσημες εκπομπές CO2 του αυτοκινήτου σας¨

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου