Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

ΕΑΒ – ΛΑΡΚΟ ….. ΒΙΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ



Η παλαιότερη ανάρτηση μας με τίτλο ¨ΑΣΩΠΟΣ – ΜΕΣΣΑΠΙΑ,.. ΒΙΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ¨ (ΕΔΩ), μάλλον θα έπρεπε να έχει τίτλο ¨ΕΑΒ – ΛΑΡΚΟ, … ΒΙΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ¨. 

Και οι δύο κρατικές εταιρίες στοχοποιήθηκαν για το εξασθενές χρώμιο.
Η ΕΑΒ για την περίπτωση του Ασωπού και η ΛΑΡΚΟ για την περίπτωση της Μεσσαπίας.

Επιβλήθηκαν μάλιστα και περιβαλλοντικά πρόστιμα , αφού πρώτα, σε παρουσίαση των μέτρων αντιμετώπισης του προβλήματος , είχαν αναφερθεί ονομαστικά σαν οι βασικοί υπαίτιοι.
Σημείωση: Το πρόβλημα του εξασθενούς χρωμίου και η συμμετοχή των συγκεκριμένων εταιρειών, έχει αναλυθεί σε πολλές αναρτήσεις ( μπορείτε να τις αναζητήσετε στο ιστολόγιο)

Όμως, σήμερα προστέθηκε μια νέα είδηση:
¨Ο ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΣ όµιλος Lockheed Martin που κατασκευάζει τα αεροσκάφη F-16 και C-130 αναµένεται να εκδηλώσει ενδιαφέρον για την Ελληνική Αµυντική Βιοµηχανία (ΕΑΒ), στην περίπτωση που η ελληνική κυβέρνηση αποφασίσει να συµπεριλάβει στο πρόγραµµα αποκρατικοποιήσεων και την αµυντική βιοµηχανία της χώρας.
Αυτό προκύπτει από όσα επεσήµανε χθες κορυφαίο στέλεχος της αµερικανικής εταιρείας σε συνέντευξη Τύπου, κατά τη διάρκεια της οποίας έγινε αναφορά όχι µόνον στις σχέσεις των δύο εταιρειών αλλά και στις επόµενες κινήσειςστόχους της Lockheed στην ελληνική αµυντική αγορά.
O αµερικανικός όµιλος της Lockheed Martin είναι σήµερα ο µεγαλύτερος πελάτης της ΕΑΒ, καθώς το 80% των εξαγωγών της εταιρείας κατευθύνεται προς χώρες που έχουν αγοράσει πολεµικά αεροσκάφη, είτε F-16 είτε C-130. Ενδεικτικό των στενών πλέον σχέσεων ανάµεσα στις δύο εταιρείες είναι και το γεγονός ότι από τα 155 εκατ. δολάρια που ήταν το 2010 ο συνολικός τζίρος της ΕΑΒ, τα 37,7 εκατ. δολάρια προήλθαν από παραγγελίες που δόθηκαν από τη Lockheed.
Οι συνεργασίες που έχουν υπογραφεί ανάµεσα στις δύο εταιρείες και αφορούν την κατασκευή σηµαντικού µέρους της ατράκτου των F-16 αλλά και των C-130 θα φέρουν στα ταµεία της ΕΑΒ σε εύρος χρόνου πάνω 1,1 δισ. ευρώ.
Ο Ντένης Πλέσσας, αντιπρόεδρος του τµήµατος των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων της Lockheed Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, είπε απαντώντας σε σχετική ερώτηση ότι αν και εφόσον η κυβέρνηση ανοίξει θέµα ιδιωτικοποίησης της ΕΑΒ, ο όµιλος δεν µπορεί να µείνει αδιάφορος, καθώς η ελληνική εταιρεία είναι ήδη ένας από τους σηµαντικότερους συνεργάτες της.¨

Επίσης, την Τρίτη, 3 Μαΐου 2011
στο dealnews.gr  διαβάσαμε σε άρθρο με τίτλο: ¨ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ: Χέρι – χέρι με την Glencore για να πάρουν τη ΛΑΡΚΟ¨, ότι:
 ¨… Ο όμιλος Μυτιληναίου βρίσκεται κοντά σε συμφωνία με τον ελβετικό κολοσσό, που έχει δείξει κι αυτός ενδιαφέρον για τη ΛΑΡΚΟ, καθώς αξιωματούχοι του, πριν από την ανακοίνωση των αποκρατικοποιήσεων από το υπουργείο Οικονομίας είχαν επισκεφθεί κυβερνητικά γραφεία, κάνοντας γνωστό το ενδιαφέρον τους για τη ΛΑΡΚΟ. Η Glencore είναι ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές εμπορευμάτων πρώτων υλών σε βιομηχανικούς πελάτες στον κόσμο, με 16 εργοστάσια σε 12 χώρες, στις οποίες απασχολούνται 50.000 εργαζόμενοι. Το 2010, ο τζίρος του ελβετικού κολοσσού ξεπέρασε τα 150 δισ. δολάρια.¨
και σε άλλο σημείο:
¨….Η ΛΑΡΚΟ αύξησε το 2010 σε σχεδόν 14.000 τόνους την παραγωγή νικελίου, από λιγότερο από 8.000 τόνους ένα χρόνο πριν, ενώ για το 2011 αναμένει ακόμη μεγαλύτερη άνοδο της παραγωγής της, ευελπιστώντας να φτάσει τα επίπεδα των 18.500 τόνων, που ήταν η μέση παραγωγή της παλιότερα. Αν μάλιστα η τιμή του νικελίου, διατηρηθεί στα 25.000 δολάρια και πάνω, ο τζίρος της ιστορικής βιομηχανίας αναμένεται να κινηθεί στα 340 εκατ. ευρώ, προερχόμενος στο σύνολό του από εξαγωγές…¨.

Αντί σχολιασμού:
…..μάλλον άρχισαν να δίδονται οι απαντήσεις, σε ορισμένα από τα  ερωτήματα που είχαμε υποβάλλει, στον επίλογο της 1ης ανάρτησης αυτού του ιστολογίου. {15/12/2010 (ΕΔΩ)}.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου