Ξεκίνησε χθες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου για την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων. Όπως έχουμε πει σε προηγούμενες αναρτήσεις, στα θετικά των ρυθμίσεων καταγράφονται, η μείωση του αριθμού των δραστηριοτήτων που χρήζουν αδειοδότησης, το ηλεκτρονικό αρχείο παρακολούθησης της διαδικασίας και η κάλυψη οριζόντια και άλλων αδειοδοτήσεων (υγρά, στερεά κλπ).
Βασικές επισημάνσεις:
Το κριτήριο απαλλαγής μιάς δραστηριότητας, δεν πρέπει να είναι μόνο το μέγεθος, διότι υπάρχουν πολλές μικρές δραστηριότητες με σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, όπως πχ είναι τα χυτήρια, τα ελαιουργεία, η παραγωγή χυμών, οίνου κλπ. Θα πρέπει λοιπόν να περιμένουμε τη σχετική Υπουργική απόφαση, που θα καθορίζει αναλυτικά τα είδη των δραστηριοτήτων, για να τοποθετηθούμε .
Το πρόβλημα των νέων ρυθμίσεων εντοπίζεται κυρίως στα θέματα της διαδικασίας αδειοδότησης και του ελέγχου.
Ένας άκρατος φιλελευθερισμός διαπνέει τις σχετικές ρυθμίσεις.
Όλα στον ιδιωτικό τομέα.
Με απλά λόγια, θα μπορούσε κάποιος να ισχυρισθεί, ότι δίδεται η δυνατότητα οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι να γράφουν και την απόφαση των περιβαλλοντικών όρων αλλά και να ελέγχονται. Θα πείτε, ότι με την μέχρι σήμερα εμπειρία από την δράση των αρμοδίων υπηρεσιών, μπορεί να είναι και καλύτερα.
Η απάντηση είναι ότι μεταξύ της μιας ή της άλλης επιλογής υπάρχει και η ενδιάμεση λύση.
Πρόταση:
Αναδιοργάνωση των αρμοδίων υπηρεσιών με βασικό κριτήριο τον έλεγχο του πόθεν έσχες των υπαλλήλων, που θα τις στελεχώσουν και καθιέρωση αυστηρών προϋποθέσεων και κριτηρίων για την εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα (μελετητών – μελετητικών γραφείων) στις διαδικασίες αδειοδότησης και ελέγχου.
Ας ευχηθούμε στη διαδικασία ψήφισης να δοθεί βαρύτητα στο κεφάλαιο Α του νομοσχεδίου και να μην αναλωθεί η συζήτηση μόνο στο κεφάλαιο Β για τις ρυθμίσεις των αυθαιρέτων.
Η τοποθέτηση του αρμόδιου Υπουργού στη Βουλή ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου