Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2013

Βενζίνη σε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο : Ένα λάθος με σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις

Το γέμισμα του ρεζερβουάρ ενός οχήματος με λάθος καύσιμο έχει εξελιχθεί σε συχνό φαινόμενο. Σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν εκτιμήσει ότι συμβαίνει μία (1) φορά ανά 3,5 λεπτά.

Το πιο συνηθισμένο λάθος είναι η πλήρωση του ρεζερβουάρ πετρελαιοκίνητου οχήματος με βενζίνη. Το αντίθετο είναι πιο δύσκολο να συμβεί γιατί το στόμιο του ρεζερβουάρ των βενζινοκίνητων είναι μικρότερης διατομής και δεν μπορεί να μπει το ακροφύσιο της αντλίας πετρελαίου.

Όμως η βενζίνη σε πετρελαιοκίνητο όχημα έχει και τις μεγαλύτερες επιπτώσεις!! Κόστος επισκευής από 100 μέχρι 5000 ευρώ και σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να συμφέρει περισσότερο η αντικατάσταση ολόκληρου του κινητήρα παρά την επισκευή.

Ας το δούμε αναλυτικά....
Οι αντλίες καυσίμου πετρελαίου λειτουργούν σε πολύ υψηλές πιέσεις. Ως μέσον λίπανσης χρησιμοποιείται το ίδιο το καύσιμο diesel. Όταν λοιπόν στην αντλία υψηλής πίεσης αντί πετρελαίου εισέλθει βενζίνη αυτή δρα ως διαλύτης μειώνοντας τη λίπανση. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση των τριβών και την καταστροφή της αντλίας. Επιπλέον, σωματίδια μετάλλου από την κατεστραμμένη αντλία μεταφέρονται από το καύσιμο και στο υπόλοιπο σύστημα προσαγωγής, προκαλώντας σημαντικές βλάβες.
Ακόμη πιο ευάλωτα είναι τα συστήματα Common Rail (ή HDi ) σε πετρελαιοκινητήρες νέας γενιάς.
Σε παλαιότερης τεχνολογίας κινητήρες ντίζελ οι κατασκευαστές σημείωναν ότι μπορεί να ανεχθεί μια μικρή ποσότητα βενζίνης αναμεμειγμένη με πετρέλαιο ντίζελ χωρίς πολύ μεγάλη ζημιά.
Συγκεκριμένα στις οδηγίες ανέφεραν:
¨Εάν έχετε προσθέσει πάνω από 10 % ( 5 λίτρα στα 50 λίτρα πετρελαίου ) βενζίνη το αυτοκίνητο δεν θα πρέπει να κινηθεί και η δεξαμενή θα πρέπει να αποστραγγισθεί.
Εάν έχετε προσθέσει λιγότερο από το 10 % ( 5 λίτρα σε 50 λίτρα πετρελαίου ) βενζίνης το ρεζερβουάρ μπορεί να συμπληρωθεί με πετρέλαιο και το αυτοκίνητο να λειτουργεί κανονικά , εκτός εάν ο κατασκευαστής έχει συμβουλεύσει διαφορετικά¨.
Αυτό σίγουρα δεν συνιστάται  στους πετρελαιοκινητήρες νέας γενιάς.

Σημειώστε επίσης ό,τι εάν έχετε προσθέσει λάθος καύσιμο στο ρεζερβουάρ, ακόμη και το αυτόματο ξεκλείδωμα της πόρτας μπορεί να καταστρέψει το σύστημα προσαγωγής του καυσίμου διότι ταυτόχρονα ενεργοποιείται και η αντλία που υπάρχει στο ρεζερβουάρ.

Η έκταση των εργασιών που απαιτούνται για τη διόρθωση των βλαβών, λόγω της βενζίνης σε ένα πετρελαιοκίνητο όχημα, θα εξαρτηθεί από τον τύπο του οχήματος και από το χρόνο που έχει λειτουργήσει με το λάθος καύσιμο.
Η διόρθωση θα μπορούσε να απαιτήσει την επισκευή ή την αντικατάσταση μεγάλου μέρους του συστήματος καυσίμου (εσωτερική αντλία , σωληνώσεις καυσίμου , κύρια αντλία υψηλής πίεσης , μπεκ ψεκασμού, φίλτρα , κλπ) , καθώς και επισκευές στον ίδιο τον κινητήρα εάν έχει υποστεί ζημιά.
Η καλύτερη περίπτωση , όπου το λάθος καύσιμο έχει προστεθεί στο ρεζερβουάρ αλλά ο κινητήρας δεν ξεκίνησε , θα περιλαμβάνει την αποστράγγιση του συστήματος και πλήρωση με το σωστό καύσιμο.

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!!

Αν έχετε βάλει βενζίνη σε ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο μην προσπαθείτε να ξεκινήσετε τη λειτουργία του κινητήρα.

Εάν το όχημα είναι ακόμα υπό εγγύηση θα πρέπει να συμβουλευτείτε  τον αντιπρόσωπό της εταιρείας, που το αγοράσατε, για τα σωστά διορθωτικά μέτρα.

Η λειτουργία του κινητήρα, ακόμη και με μια μικρή ποσότητα βενζίνης στη δεξαμενή, μπορεί να ακυρώσει την εγγύηση , ενώ ορισμένοι κατασκευαστές συμβουλεύουν ότι όλα  τα φίλτρα θα πρέπει να αντικατασταθούν ακόμη και αν η κινητήρας δεν έχει λειτουργήσει.

Το λάθος αυτό στοιχίζει πολύ!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...