Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2012

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ : Η ¨πεζοδρόμηση¨ έγινε ¨ανάπλαση¨ και οι εξαγγελίες - μελέτες συνεχίζονται!!

Από: protagon.gr
 Αν ανατρέξει κανείς σε δηλώσεις των αρμοδίων τα δυο τελευταία χρόνια, θα μείνει έκπληκτος από αυτά που έχουν ειπωθεί για την οδό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ, αλλά και γενικότερα για την αναμόρφωση του ιστορικού κέντρου της Αθήνας!! . Προτείνουμε μάλιστα να αποτελέσει ειδικό κεφάλαιο στη διδακτέα ύλη της νέα σχολή για τους επίδοξους ηγέτες, που πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι θα ιδρύσει ο τ. πρωθυπουργός.

Μια μικρή αναδρομή ξεκινώντας από το πιο πρόσφατο σενάριο:

  • Ο ρόλος του τραμ γίνεται κομβικός, καθώς θα αποτελεί το κύριο μέσο εξυπηρέτησης, σε όλο το μήκος τής υπό ανάπλαση περιοχής.
  • ΙΧ αυτοκίνητα και ταξί θα κυκλοφορούν σε τέσσερις κάθετους προς την Πανεπιστημίου δρόμους (όπως οι οδοί Αμερικής και Μπενάκη), ενώ θα επιτρέπεται και η παρόδια εξυπηρέτηση.
  • Σε Σίνα και Ομήρου θα κινούνται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.
  • Η κυκλοφορία που κατέρχεται σήμερα προς το κέντρο από τη Β. Σοφίας θα διοχετευθεί στην οδό Ακαδημίας, που αλλάζει κατεύθυνση.
  • Η οδός Αγίου Κωνσταντίνου επίσης αντιστρέφεται κυκλοφοριακά και θα συνδέει τη δυτική είσοδο της Αθήνας με τη Γ΄ Σεπτεμβρίου
  • Η πρόσβαση από τη λεωφόρο Συγγρού προς Κολωνάκι θα γίνεται από τη Β. Κωνσταντίνου και τη Β. Σοφίας, ενώ η κίνηση προς το εμπορικό τρίγωνο, τη Βουλή και την Πλάκα θα ακολουθεί τη λεωφόρο Αμαλίας.

Το 'Ιδρυμα Ωνάση χρηματοδοτεί τις δαπάνες για τον διαγωνισμό και για όλες τις μελέτες (περιβαλοντική, τοπογραφική, συγκοινωνιακή κοκ) που θα πρέπει να εκπονηθούν μέχρις ότου το έργο δημοπρατηθεί.

Ας ξεκινήσουμε τώρα από το 2010:
Με την αριθμ. πρωτ. 813/23-06-2010 απόφαση της Υπουργού κας Μπιρμπίλη ανατέθηκε η μελέτη με τίτλο:Διερεύνηση της δυνατότητας αποκλειστικής χρήσης της Λεωφόρου Πανεπιστημίου για Δημόσιες Συγκοινωνίες.
Κόστος 180.774 ευρώ , τα οποία................
πληρώθηκαν από το ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ το 2011.

Στην παρουσίαση το 2010 του σχεδίου «Αθήνα-Αττική 2014», η Yπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη μιλούσε για τη … μονοδρόμηση των οδών Αχαρνών και Πατησίων και την πεζοδρόμηση των οδών Πανεπιστημίου και Βασ. Όλγας .
Το σχέδιο προέβλεπε επίσης την άμεση κήρυξη της οδού Ευριπίδου σε οδό των …. «μπαχαριών και των παραδοσιακών μαγαζιών», με διατήρηση της παραδοσιακής τους χρήσης.
Αναλύθηκαν τότε όλα τα … σχέδια επι χάρτου, για τις πλατείες Αγ. Παντελεήμονα, Αττικής και Αγ. Νικολάου Αχαρνών, το Ελληνικό, το Πάρκο Τρίτση κλπ.
Και ακολούθησαν οι χοροί και τα πανηγύρια!!!
Στις 12/12/2010 πραγματοποιήθηκαν σειρά εκδηλώσεων στο πλαίσιο της προσπάθειας αναβάθμισης του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, αλλά και της ανάπλασης της οδού Πανεπιστημίου από τα υπουργεία ΠΕΚΑ και Μεταφορών με τη συνεργασία του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών. Στη διάρκεια αυτών των εκδηλώσεων (αρχική φωτό) έγιναν πολιτιστικές, οικολογικές και κοινωνικές δράσεις με τη συμμετοχή Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ), μουσικών του δρόμου, καλλιτεχνών, ποδηλατών, σκακιστών και άλλων φορέων.

Το 2011 ήταν η χρονιά των επιτροπών και των μνημονίων συνεργασίας!
Μάθαμε ότι:
1: Έως το 2014 είναι εφικτό να υλοποιηθεί η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, στο κέντρο της Αθήνας, σύμφωνα με τα συμπεράσματα ημερίδας που διοργάνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος. Ο προϋπολογισμός του έργου υπολογίζεται σε 180 εκατ. ευρώ.
2: Η ομάδα των μελετητών, υπό τον καθηγητή του ΕΜΠ, Πάνο Τουρνικιώτη, έχει ολοκληρώσει το σύνολο τις μελέτες για τις επιπτώσεις του έργου και βρίσκεται σε συνεννόηση με τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθηνών και την Εταιρεία Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων, που θα αναλάβει την προκήρυξη του διεθνή διαγωνισμού. Την υλοποίηση θα αναλάβει ξεχωριστός φορέας με επικεφαλής την ΤΡΑΜ ΑΕ.
Τα σχέδια για την πεζοδρόμηση προβλέπουν τη δημιουργία μίας γραμμικής “πλατείας”, που θα ξεκινά στο Σύνταγμα και θα φτάνει στην Ομόνοια και θα διακόπτεται μόνο στις οδούς Αμερικής και Εμμ. Μπενάκη. Η κίνηση των οχημάτων από τη Συγγρού θα εκτρέπεται προς βορρά μέσα από τη Λεωφόρο Βασ. Κωνσταντίνου, ενώ και η λεωφ. Πειραιώς θα σταματά στην πλατεία Ομονοίας.

3: Αποφασίστηκε, σε κοινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η συγκρότηση δεκαμελούς επιτροπής για την ανάπλαση της Πανεπιστημίου και της ευρύτερης περιοχής και επισφραγίσθηκε με την υπογραφή
μνημονίου συνεργασίας από όλους τους συναρμόδιους φορείς

4: Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θεόδωρος Πάγκαλος αποκάλυψε το Σεπτ. ότι ιδιώτης επενδυτής θα αναλάβει εξ' ολοκλήρου το κόστος για την πεζοδρόμηση της οδού Πανεπιστημίου.

5: Το Μάρτιο 2012 ακολουθεί η παραίτηση του Προέδρου του οργανισμού Αθήνας με αιχμές κατά της πολιτικής ηγεσίας για το ρυθμιστικό, το οποίο βέβαια περιλαμβάνει και την ανάπλαση της Πανεπιστημίου.

Από τα παραπάνω προκύπτει:
Τα σχέδια αυτά είναι απλά ¨λόγια του αέρα¨ ή …………

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...