Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου 2012

ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Τίτλοι τέλους ή….


Μακάρι η εκτίμηση μας να είναι λανθασμένη ……

Γιατί χρησιμοποιήσαμε αυτό τον τίτλο??
Ο λόγος είναι απλός!
Σε δύο έγγραφα Διεύθυνσης του ΥΠΕΚΑ και όχι των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, το ένα τον Ιούνιο 2012 και το άλλο το Σεπτέμβριο 2012, με θέμα ¨ΕΝΤΟΛΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ¨, αναγράφεται:
¨……Εγκρίνουμε την μετάβαση των υπαλλήλων ………….. , που θα μεταβούν στους Αγίους Θεοδώρους Ν. Κορινθίας για διενέργεια ελέγχου τήρησης περιβαλλοντικών όρων του διυλιστηρίου της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ ΕΛΛΑΣ ΑΕ,…….¨.

Όμως,
ο έλεγχος τήρησης των περιβαλλοντικών όρων είναι η βασική αρμοδιότητα των Επιθεωρητών περιβάλλοντος!!!
Τα ερωτήματα λοιπόν που......
προκύπτουν είναι:
  • Γιατί τον έλεγχο αυτό τον πραγματοποιεί άλλη υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ και όχι οι Επιθεωρητές Περιβάλλοντος, που είναι και οι κατ εξοχή αρμόδιοι??
  • Μήπως για το συγκεκριμένο έλεγχο, συμβαίνει κάτι άλλο???
Να σημειώσουμε ότι από την περιήγηση στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ προέκυψε ότι άλλες Διευθύνσεις του ΥΠΕΚΑ, συνήθως κάνουν αυτοψίες και όχι έλεγχο τήρησης περιβαλλοντικών όρων σε έργα και δραστηριότητες, στα πλαίσια έκδοσης των Αποφάσεων Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ). Η μοναδική περίπτωση στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, που άλλη υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ εκτός των Επιθεωρητών, διενεργεί έλεγχο τήρησης περιβαλλοντικών όρων, είναι η προαναφερθείσα της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ ΕΛΛΑΣ ΑΕ.
Τα σχετικά έγγραφα ΕΔΩ και ΕΔΩ.

Τελικά, η ¨πράσινη¨ ανάπτυξη, μεθοδικά και προσχεδιασμένα από το 2009, μάλλον κατάφερε να διαλύσει και αυτές τις λίγες υπηρεσίες, που είχαν να επιδείξουν έργο.
Προς επιβεβαίωση, θυμηθείτε τι έχει γίνει σε τρείς μεγάλες περιβαλλοντικές υποθέσεις, ΑΣΩΠΟΣ-ΜΗΛΟΣ-ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ, από το 2009 και μετά!!!

Και η νέα πολιτική ηγεσία τι κάνει????

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

η ρύπανση από τη λειτουργία του διυλιστηρίου της μότορ όιλ είναι μεγάλη και απροκάλυπτη.
Δε χρειάζονται μηχανήματα για να διαπιστώσει κανείς την απίστευτη δυσοσμία που περιβάλλει τις εγκαταστάσεις και επεκτείνεται σε ακτίνα χιλιομέτρων πνίγοντας κυριολεκτικά τους περιοίκους.
Δυστυχώς οι τοπικές κοινωνίες έχουν εθιστεί στη ρύπανση, έχουν συνηθίσει στην υποβάθμιση, έχουν αναπτύξει ανεκτικότητα διότι πλέον η περιοχή κατεστραμένη και απαξιωμένη μπορεί να βασίζεται μόνον στην προσφορά εργατικού δυναμικού στην προκειμένη εταιρεία.
Το χειρότερο όλων είναι το τεράστιο φωτοχημικό νέφος ανωθεν του διυλιστηρίου το οποίο κυριολεκτικά σκοτεινιάζει τον ορίζοντα, ορατό από απόσταση δεκάδων χιλιομέτρων.
Το απογοητευτικό είναι ότι ξεδιάντροπα,οι καινούργιες μονάδες κλασματικής απόσταξης και υδρογονοπυρόλυσης εκπέμπουν πέραν των άλλων σημαντική ποσότητα καπνού στην ατμόσφαιρα. Ποιός μπορεί να πιστέψει ότι μονάδες 550 εκατομμυρίων ευρώ δεν έχουν τις προδιαγραφές για καθαρή λειτουργία το 2012 αλλά ποιός ξέρει τι είδους καύσιμα χρησιμοποιούνται και κατα πόσον χρησιμοποιούνται φίλτρα.
Ας μας εξηγήσει επιτέλους ο υπεύθυνος περιβάλλοντος γιατί υφίσταται πλέον συστηματική λειτουργία του πυρσού εκτόνωσης για καύση αγνώστου υλικού με αποτέλεσμα να γίνεται η φλόγα μπλε και να εκλύεται απίστευτη ποσότητα τοξικού καπνού. Σε όλους είναι γνωστό ότι ο πυρσός στο διυλιστήριο χρησιμοποιείται μόνον για σύντομη εκτόνωση αερίων εφόσον χρειαστεί και όχι σε συστηματική καύση επικίνδυνων ουσιών όπως συμβαίνει.
Περιττό να ειπωθεί ότι οι παλιές μονάδες απαρχαιωμένες και άθλιες περιβαλλοντικά εκπέμπουν τοξικό καπνό σε ασύλληπτες ποσότητες.
Ας βγάλουν φωτογραφίες το διυλιστήριο ΜΟΗ και ας το βάλουν με το νέφος που δημιουργείται απο πάνω στην περιβαλλοντική τους δήλωση EMAS και οχι με ρετους να κόβουν τη μαυρίλα!! Μάλλον τότε θα καταλάβει κανείς την πραγματικότητα που δεν είναι άλλη από ένα τριτοκοσμικό διυλιστήριο σε αναπτυσσόμενη χώρα, μία σκουριασμένη παράγκα από σάπιο εξοπλισμό που με γνώμονα το μέγιστο κέρδος βρωμίζει ξεδιάντροπα το περιβάλλον και υποβαθμίζει τις περιουσίες, τη ζωή και την υγεία χιλιάδων ανθρώπων.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...