Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2012

Μετατροπή από βενζίνη σε υγραέριο - update (2)

Υγραέριο VS βενζίνης


Πολλά τα ερωτήματα των αναγνωστών σχετικά με την υγραεριοκίνηση, μέσα από τα οποία είναι έκδηλη η αγωνία όλων για την ανάγκη μείωση του λειτουργικού κόστους των οχημάτων τους, λόγω της κρίσης που βιώνουμε.
Σε δυο προηγούμενες σχετικές αναρτήσεις:
και
εξηγήσαμε αναλυτικά όλα εκείνα τα στοιχεία, που θα πρέπει να λάβουν υπόψη όσοι ενδιαφέρονται για να προχωρήσουν σε μετατροπή του βενζινοκίνητου οχήματος σε υγραεριοκίνητο.

Τα νέα ερωτήματα των αναγνωστών μας είναι:
  1. Που θα πληροφορούμε την τιμή του υγραερίου?
  2. Ποιο είναι το ετήσιο όφελος από την μετατροπή?
  3. Με υγραεριοκίνητο euro 4 εκ μετατροπής και εκπομπές CO2 140 gr/km, μπορώ να κυκλοφορώ στο δακτύλιο??
 Οι απαντήσεις μας:
1: Τιμή υγραερίου

φωτο 2: τιμές καυσίμων
Το επίσημο site, το οποίο ενημερώνεται κάθε εβδομάδα και θα πρέπει να επισκέπτεσθε, είναι ΕΔΩ. Μπορείτε λοιπόν να πληροφορηθείτε τις μέσες τιμές όλων των καυσίμων και του υγραερίου σε επίπεδο χώρας αλλά και σε κάθε Νομό χωριστά.
Οι μέσες τιμές σήμερα διαμορφώνονται:
  • Βενζίνη 1,838 ευρώ το λίτρο και
  • Υγραέριο 0,874 ευρώ το λίτρο

 2: Ετήσιο όφελος υγραεριοκίνησης
Ο πίνακας για το ετήσιο όφελος της.....
υγραεριοκίνησης, που έχουμε παρουσιάσει αρχικά ΕΔΩ, έχει υπολογισθεί για τιμές υγραερίου 0,8 ευρώ/λίτρο και βενζίνης 1,6 ευρώ/λίτρο. Δηλαδή η τιμή υγραερίου ήταν τότε μικρότερη από αυτή της βενζίνης κατά 50%.
Σήμερα οι τιμές υγραερίου και βενζίνης διαμορφώνονται σε 0,874 και 1,838 ευρώ/ λίτρο αντίστοιχα. Δηλαδή το υγραέριο σήμερα σε σχέση με την βενζίνη είναι φθηνότερο κατά 52%.
Επομένως το ετήσιο όφελος λόγω υγραεριοκίνησης, που εμφανίζεται στον πίνακα και σε σχέση με τις σημερινές τιμές των καυσίμων, είναι περίπου το ίδιο ή για μεγαλύτερη ακρίβεια είναι κατά 2% μεγαλύτερο.

Φωτο 3: ετήσιο όφελος υγραεριοκίνησης
(Για το πώς διαβάζεται ο πίνακας έχουμε αναφερθεί στις προαναφερθείσες αναρτήσεις μας)
Εάν και όταν αλλάξουν ριζικά οι τιμές των καυσίμων, λόγω των σχεδιαζόμενων αλλαγών φορολόγησης, θα υπολογίσουμε εκ νέου τις τιμές του πίνακα.

3: Υγραεριοκίνηση – πράσινος δακτύλιος

Φωτο 4: ΚΥΑ πράσινου δακτυλίου
Η σχετική υπουργική απόφαση δεν προδιαγράφει ότι τα υγραεριοκίνητα euro 4 με εκπομπές CO2 μικρότερες από 140 γραμ/χιλιόμετρο, πρέπει να είναι εκ κατασκευής ,όπως λανθασμένα πιστεύουμε ερμηνεύει η πρόσφατη ανακοίνωση του Υπουργείου ΠΕΚΑ. Αν διαβάσετε την απόφαση (φωτο) το εκ κατασκευής αναγράφεται μόνο στην α παράγραφο για τα οχήματα euro 5.
Τηλεφωνήσαμε λοιπόν σε αρμόδιες υπηρεσίες και η πιο ¨λογική¨ of the record απάντηση που λάβαμε είναι ότι: ¨… όπως είναι γραμμένη η απόφαση επιτρέπεται η κυκλοφορία στο δακτύλιο, αλλά θα πρέπει κάποιος αρμόδιος φορέας να επιβεβαιώσει ότι και με το υγραέριο οι εκπομπές του οχήματος euro 4 είναι κάτω από 140 γραμ. / χιλιόμετρο¨.
Άρα σκοντάφτουμε στον αρμόδιο φορέα και την επιβεβαίωση !!!!!!!

Σε κάθε περίπτωση η απόφαση για τον πράσινο δακτύλιο, που μόνο πράσινος δεν είναι, πρέπει να τροποποιηθεί!!! Τα προβλήματα στην εφαρμογή είναι πάρα πολλά
 
Θα επανέλθουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...