Σε δηλώσεις του Υπουργού ΠΕΚΑ στις 22/9/2011 είχε γίνει αναφορά σε ΠΡΑΣΙΝΟ ΔΑΚΤΥΛΙΟ και ΕΞΥΠΝΑ ΜΕΤΡΑ για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών και κυκλοφοριακών προβλημάτων.
Σε σχετική ανάρτηση είχαμε επισημάνει:
¨Επειδή πλέον έχουμε συνηθίσει με τα κάθε είδους έξυπνα και πράσινα μέτρα, στη μνημονιακή εποχή που ζούμε, εύλογο είναι να διερωτηθούμε:
Μήπως ο πράσινος δακτύλιος και τα έξυπνα μέτρα, θα συνεπάγονται νέα χαράτσια για την κυκλοφορία των ΙΧ, μέσα στην πόλη??¨.
Δεν πέρασαν πολλές ημέρες και ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων στις 31/10/2011 (…καταπληκτικό το timing!!!) με ανακοίνωση του υποστηρίζει
¨την υιοθέτηση μέτρων οικονομικής επιβάρυνσης σε οχήματα και μέσα μεταφορών που επιβαρύνουν το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής σε συγκεκριμένες περιοχές, είτε μέσω «αστικών» διοδίων είτε μέσω άλλου τρόπου είσπραξης, ενώ τα έσοδα αυτά δεν πρέπει να καλύπτουν κρατικά ελλείμματα αλλά να χρηματοδοτούν το ίδιο το συγκοινωνιακό σύστημα¨.
Επειδή όμως τα γραφτά μένουν, να θυμίσουμε τι έλεγε ο Σύλλογος των Συγκοινωνιολόγων, το 2005 σε σχετική ανακοίνωση, για το ίδιο θέμα:
¨Με την ευκαιρία της επιτυχημένης μέχρι σήμερα εφαρμογής του μέτρου των αστικών διοδίων στην πόλη του Λονδίνου από τον Φεβρουάριο του 2003, αλλά και τον προβληματισμό που αναπτύσσεται σε σχέση με τη σκοπιμότητα εφαρμογής ανάλογων μέτρων στην πόλη των Αθηνών, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων με συνεχή τριαντακονταετή παρουσία στο συγκοινωνιακό γίγνεσθαι της Πρωτεύουσας, επισημαίνει μία σειρά ζητημάτων που είναι θεμελιώδη για οποιαδήποτε σκέψη εφαρμογής ανάλογης πολιτικής.
Η επιβολή αστικών διοδίων αποτελεί ένα μέτρο διαχείρισης της κυκλοφορίας και ελέγχου της ζήτησης, που μπορεί να λειτουργήσει ως εργαλείο αποθάρρυνσης της χρήσης του ΙΧ σε συγκεκριμένες διαδρομές, σε περιοχές της πόλης που παρουσιάζουν σημαντική συμφόρηση. Τα αστικά διόδια αποτελούν μέτρο διαχείρισης της κυκλοφορίας τρίτης γενιάς, του οποίου πρέπει να εξεταστεί η εφαρμογή στην Αθήνα, αφού εξαντληθούν οι δυνατότητες των μέτρων "πρώτης γενιάς" (αναβάθμιση της υποδομής π.χ. επεκτάσεις μετρό ταυτόχρονα με υλοποίηση σταθμών μετεπιβίβασης, προμήθεια νέων λεωφορείων, αναβάθμιση λειτουργίας περιμετρικών οδικών δακτυλίων) και "δεύτερης γενιάς" (π.χ. διαχείριση της στάθμευσης, προτεραιότητα στη κίνηση και εξυπηρέτηση των ΜΜΜ).¨
Στην ανακοίνωση αυτή ο σύλλογος συγκοινωνιολόγων έθετε και 4 απαραίτητες προϋποθέσεις.
Να ρωτήσουμε λοιπόν,
οι προϋποθέσεις αυτές έχουν εκπληρωθεί, ώστε να προταθεί η εφαρμογή του μέτρου των διοδίων??
Τι να πούμε?
Μάθανε ότι ¨ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ¨, πλακώσανε και οι συγκοινωνιολόγοι!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου