Οδηγία 2009/30/ΕΕ
Άρθρο 8α
¨……
4. Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ότι τοποθετείται επιγραφή που αφορά την περιεκτικότητα του καυσίμου σε μεταλλικό πρόσθετο σε όλα τα σημεία στα οποία διατίθεται στους καταναλωτές καύσιμο με μεταλλικό πρόσθετο.
5. Η επιγραφή περιέχει το ακόλουθο κείμενο: "Περιέχει μεταλλικά πρόσθετα".
6. Η επιγραφή τοποθετείται στο μέρος στο οποίο παρέχονται πληροφορίες για τον τύπο του καυσίμου, σε σαφώς ορατή θέση. Το μέγεθος της επιγραφής και των στοιχείων επ’ αυτής είναι αρκετά μεγάλο ώστε αυτή να είναι ευδιάκριτη και ευανάγνωστη…".
Μήπως έχετε δει εσείς καμιά τέτοια πινακίδα σε πρατήριο καυσίμων στην χώρα μας???
Ας δούμε το θέμα από την αρχή:
Φαίνεται ότι η προηγούμενη ανάρτηση για τις παραπλανητικές διαφημίσεις στα καύσιμα (ΕΔΩ) όχι μόνο δεν προβλημάτισε κάποιους αρμόδιους αλλά αντίθετα αυτές συνεχίζονται με καταιγιστικό ρυθμό.
3lt/100 Km!!!! Διαλαλούν τώρα οι κατασκευαστές οχημάτων χωρίς να μας λένε για ποια κατανάλωση πρόκειται.
Φυσικά δεν είναι αυτή με τον συνδυασμένο κύκλο οδήγησης, όπως όφειλαν, αλλά κάποια που μόνο αυτοί γνωρίζουν (ίσως με σταθερή ταχύτητα, … κατηφόρα και ρελαντί!!).
Μην πέφτετε θύματα αυτών των διαφημίσεων. Ζητάτε να δείτε την κατανάλωση καυσίμου με τον συνδυασμένο κύκλο οδήγησης (είναι υποχρεωμένοι να πληροφορούν τους καταναλωτές σε όλες τις εκθέσεις) και τις εκπομπές CO2.
Ας επιστρέψουμε τώρα στα πρόσθετα:
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πώς η πολιτεία προστατεύει τους καταναλωτές είναι το πρόσθετο ΜΜΤ.
Πιστεύουμε ότι οι περισσότεροι δεν θα ξέρετε, ούτε θα έχετε ακούσει, τι είναι αυτό το πρόσθετο στις βενζίνες. Το MMT είναι μια ένωση του Μαγγανίου (Mn) που προστίθεται στη βενζίνη και επηρεάζει το χρόνο της καύσης σε κάθε κύκλο λειτουργίας.
Η οδηγία περιορίζει την παρουσία των MMT στα καύσιμα σε 6mg/lt το 2011 και στα 2mg/lt από το 2014. Αυτό έγινε λόγω μελετών, που δείχνουν σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία.
Ακούστε τώρα το καταπληκτικό!!!.
Η εταιρεία που
το παράγει (η Αμερικάνικη Afton Chemical, μοναδική εταιρεία που πουλάει MMT στην αγορά της ΕΕ) προσέφυγε στο Ανώτατο Ευρωπαϊκό δικαστήριο με τον ισχυρισμό ότι αυτό ισοδυναμούσε με de facto απαγόρευση, και ότι τα όρια ήταν αυθαίρετα και αντιεπιστημονικά!Όμως το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, απέρριψε το αίτημα της εταιρείας.
Οι εταιρείες καυσίμων, που χρησιμοποιούν το πρόσθετο, είναι υποχρεωμένες να έχουν κατάλληλη σήμανση στα πρατήρια.
Ακόμη και οι κατασκευαστές οχημάτων ισχυρίζονται ότι το MMT υποβαθμίζει την απόδοση των καταλυτών ,των αισθητήρων, των μπεκ, των μπουζί, κλπ., πράγμα που σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορεί να αντιμετωπίσουν σοβαρές βλάβες. Επιπλέον, οι εκπομπές από τα οχήματα, που έχουν χρησιμοποιήσει βενζίνη που περιέχει MMT, θα αυξηθούν.
Το ερώτημα λοιπόν που προκύπτει για την Ελληνική αγορά είναι:
- Χρησιμοποιείται το πρόσθετο ΜΜΤ στα καύσιμα?
- Από ποιες εταιρείες?
- Έχουν γίνει σχετικοί έλεγχοι?
- Τηρούνται οι προδιαγραφές της οδηγίας?
Ας ελπίσουμε η ανάρτηση αυτή να διαβασθεί και από αρμοδίους!
(Σε επόμενη ανάρτηση θα αναλυθούν τα οικονομικά στοιχεία, του κλάδου των προσθέτων στα καύσιμα, στην Ευρωπαϊκή αγορά)
Φίλοι αναγνώστες, είναι πολλά τα λεφτά ……!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου