Παρασκευή, 11 Νοεμβρίου 2011

Το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) ρυθμίζει πλέον την αγορά και την κυκλοφορία των αυτοκινήτων.


Ένα κρίσιμο θέμα σχετικό με τις νέες ρυθμίσεις στην αγορά και την κυκλοφορία των οχημάτων, είναι οι εκπομπές CO2. Οι εκπομπές αυτές πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη από τους υποψήφιους αγοραστές οχημάτων.
Επειδή η παραπληροφόρηση, μετά τη άρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας των πετρελαιοκινήτων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ήδη οργιάζει στα ΜΜΕ για προφανείς λόγους, δώστε λίγο προσοχή στα παρακάτω στοιχεία:
1 Στο πρώτο που πρέπει να εστιάσουμε, εάν σκοπεύουμε να προχωρήσουμε σε αγορά αυτοκινήτου, είναι οι εκπομπές CO2. Από αυτές εξαρτάται όχι μόνο η τελική τιμή αλλά και η δυνατότητα κυκλοφορίας εντός πόλης με βάση τις νέες προτεινόμενες ρυθμίσεις περί πράσινου δακτυλίου.
2: Το CO2 εξαρτάται από την  κατανάλωση του αυτοκινήτου. Επομένως επηρεάζει και το λειτουργικό κόστος!
3:Το euro 5 ξεκίνησε από 9/2009 για τα νέα μοντέλα και από 1/1/2011 και όλα τα μοντέλα πετρελαιοκινήτων και βενζινοκίνητων οχημάτων. Η ημερομηνία εισαγωγής σε κυκλοφορία, των οχημάτων με προδιαγραφές euro 6, είναι το 9/2014. (φωτο 2)
(πολλές σχετικές αναρτήσεις για την πετρελαιοκίνηση και την κατανάλωση, μπορείτε να αναζητήσετε σε αυτό το ιστολόγιο)
φωτο 2: κλικ για μεγέθυνση
Στη χώρα μας οι σχετικές οδηγίες της Ε.Ε για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου των οχημάτων και τις εκπομπές CO2, δεν εφαρμόζονται σωστά και οι σχετικοί έλεγχοι, που προβλέπεται να υπάρχουν στις εκθέσεις των αντιπροσωπειών, έχουν ατονήσει.
Η κατανάλωση καυσίμου μετράται με συγκεκριμένο τεστ οδήγησης, για εντός και εκτός πόλης και στα επίσημα στοιχεία αναγράφεται και η τιμή του συνδυασμένου κύκλου οδήγησης (φωτο 3).
Προσοχή στα στοιχεία που θα σας εμφανίζουν οι dealers, οι οποίοι συνήθως προσπαθούν να εστιάσουν σε κάποια κατανάλωση σε σταθερή ταχύτητα ή μόνο με τον κύκλο οδήγησης εκτός πόλης.
Θα πρέπει να ζητάτε την επίσημη κατανάλωση και με το συνδυασμένο κύκλο την οποία οφείλουν να έχουν σε πινακίδα σε κάθε καινούργιο αυτοκίνητο στην έκθεση!

φωτο 3
Για να έχετε μια πλήρη εικόνα της αγοράς του αυτοκινήτου σε σχέση με τις εκπομπές CO2, προετοιμάσαμε
ένα κατάλογο (ΕΔΩ) (στο scribd) με όλα τα μοντέλα αυτοκινήτων, που υπήρχαν στην αγορά της Αγγλίας τον Αύγουστο 2011 και έχουν εκπομπές CO2 μικρότερες από 140 gr/km (..το όριο αυτό προδιαγράφεται στις προτάσεις περί πράσινου δακτυλίου).
Επιλέξαμε αυτή την αγορά, λόγω αξιοπιστίας των διαθέσιμων στοιχείων από κυβερνητικά ενημερωτικά site (ΕΔΩ). Σε κάθε περίπτωση, σε ποσοστό μεγαλύτερο από 90%, τα ίδια μοντέλα κυκλοφορούν και στη χώρα μας.
Από τον συνημμένο οδηγό, σχετικά με την εικόνα που εμφάνιζε η αγορά αυτοκινήτων στην Αγγλία τον Αύγουστο 2011, προκύπτουν τα παρακάτω:  
  • 1139 μοντέλα έχουν εκπομπές CO2 μικρότερες από 140 gr/km
  • 780 από αυτά είναι diesel, 336 βενζίνη, 20 υβριδικά και 3 μικτό καύσιμο (υγραέριο και βενζίνη)
  • 969 μοντέλα είναι προδιαγραφών euro 5 και 170 euro 4
  • Με προδιαγραφές euro 6,   έγκριση τύπου είχαν πάρει μόνο 6 μοντέλα πετρελαιοκίνητα της Mercedes.
 Επίσης, στο παρακάτω διάγραμμα εμφανίζεται η εξέλιξη της αγοράς αυτοκινήτου στην χώρα μας από το 2001 έως το 2010 όσον αφορά στο πλήθος των νέων κυκλοφοριών και στις μέσες εκπομπές CO2.
Με μια ματιά είναι εμφανής η κρίση που εκδηλώνεται από το 2009 και μετά, αλλά και η σημαντική μείωση των μέσων εκπομπών CO2, λόγω της στροφής σε αυτοκίνητα μικρότερου κυβισμού.

  Μελετείστε προσεκτικά τα στοιχεία πριν καταλήξετε στην αγορά συγκεκριμένου μοντέλου.

3 σχόλια:

Τάλως είπε...

Καλημέρα,

για μικρά φορτηγά (pick up) δεν έχεις βρει κάτι;

katalytikos είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ, ΜΕ ΠΡΟΛΑΒΕΣ!!
ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΩ ΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ!!
ΑΦΟΡΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ¨ΠΡΑΣΙΝΟ ΔΑΚΤΥΛΙΟ¨
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

Τάλως είπε...

όκι ντόκι,
διατελούμε εν αναμονή...
ευχαριστώ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...