Δευτέρα, 21 Νοεμβρίου 2011

Καύσιμα και παραπλανητικές διαφημίσεις

κλικ για μεγέθυνση
Σημείωση: Η ASA (Advertisig Standards Authority) είναι η ανεξάρτητη αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου για την σωστή εφαρμογή του κώδικα των διαφημίσεων.
  
Σε περίοδο οικονομικής κρίσης επιβάλλεται - σεβασμός στον καταναλωτή - από όλους όσους εμπλέκονται στο σύστημα προώθησης καταναλωτικών προϊόντων! Δηλαδή την πολιτεία, τα ΜΜΕ, τους διαφημιζόμενους και τους διαφημιστές!

Φίλοι αναγνώστες,
δεν σας κρύβουμε, ότι τον τελευταίο καιρό έχουμε εντυπωσιασθεί από την καταιγίδα διαφημίσεων σε όλα τα ΜΜΕ για τα ΚΑΥΣΙΜΑ που εγγυώνται ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, αυτά δηλ που αν τα χρησιμοποιήσεις στο αυτοκίνητο σου, στον καυστήρας του καλοριφέρ, στο τρακτέρ και σε  κάθε είδους μηχανή θα έχεις μειωμένη κατανάλωση!!.
SAVE παντού! Δεν ξεχνάμε βέβαια ότι λίγα χρόνια πριν, την εποχή των ¨παχιών αγελάδων¨ ,το motto των αντίστοιχων διαφημίσεων ήταν το POWER!
Επειδή το θέμα είναι αρκετά σοβαρό, αρχίσαμε να ψάχνουμε τις τελευταίες ανακαλύψεις - εξελίξεις στον τομέα των καυσίμων, μήπως μας έχει διαφύγει μια τέτοια σημαντική εξέλιξη και η οποία θα έπρεπε να ήταν ήδη υποψήφια για την ανώτερη διάκριση, δηλαδή τo βραβείο NOBEL!
Αντ΄αυτού ανακαλύψαμε την ανάρτηση (αρχική Φώτο) στο site της ASA (ΕΔΩ)!!
Η οποία τι μας λέει??
Στην Αγγλία τρεις (3) καταναλωτές, οι οποίοι ακούγοντας αυτά τα διαφημιστικά ραδιοφωνικά μηνύματα πείσθηκαν και έβαζαν αυτή την βενζίνη, μάταια περίμεναν να δουν το κέρδος που τους υποσχόταν και τότε προσέφυγαν στην ανεξάρτητη αρχή ASA, που ελέγχει τις διαφημίσεις.
Ποια λέτε ότι ήταν η απόφαση της ανεξάρτητης αρχής??

Action
Ad (a) must not appear again in its current form. Ad (b) must not be broadcast again in its current form. We told Shell to ensure that they held adequate substantiation for their advertising claims in future.
Μετάφραση
Ad (α) δεν πρέπει να εμφανίζεται  ξανά στην τρέχουσα μορφή της. Ad (β) δεν πρέπει να μεταδίδεται ξανά στην τρέχουσα μορφή της. Είπαμε στη Shell να διασφαλίζει, ότι κατέχει επαρκή τεκμηρίωση των ισχυρισμών της διαφήμιση τους, στο μέλλον.
  
Αξίζει να διαβάσετε ολόκληρο το σκεπτικό της απόφασης και φυσικά και τα επιχειρήματα της SHELL.

Σταχυολογούμε ορισμένα σημεία του
σκεπτικού της απόφασης:
  • …Ως εκ τούτου, θεωρείται ότι το αίτημα πρέπει να τεκμηριώνεται με στοιχεία που να δείχνουν ότι, τουλάχιστον το 10% των οχημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο, θα εξοικονομούσε ένα λίτρο καυσίμου σε κάθε 50 λίτρα γεμίσματος του ρεζερβουάρ.
  • …Εξετάσαμε τα δεδομένα δοκιμών που παρέχονται από τη Shell. Διαπιστώσαμε ότι, αν και πέντε αυτοκίνητα εξετάστηκαν χρησιμοποιώντας την αμόλυβδη βενζίνη, ένα από τα μοντέλα δεν ήταν διαθέσιμο στο Ηνωμένο Βασίλειο.
  • ….Διαπιστώσαμε ότι οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν εννέα φορές σε κάθε αυτοκίνητο, και ότι τα αποτελέσματα έδειξαν ότι μόνο δύο αυτοκίνητα επιτυγχάνεται μέση εξοικονόμηση καυσίμου τουλάχιστον 2%. Σημειώσαμε ότι το καύσιμο ντίζελ εξετάσθηκε σε τέσσερα αυτοκίνητα και πραγματοποιήθηκαν  πέντε δοκιμές σε κάθε μοντέλο, τα αποτελέσματα των οποίων ήταν ότι μόνο ένα αυτοκίνητο πέτυχε μια μέση εξοικονόμηση καυσίμων κατά τουλάχιστον 2%.
  • ….Ωστόσο, έκρινε ότι τα δεδομένα που αφορούν μόνο τέσσερα μοντέλα του αυτοκινήτου για κάθε καύσιμο δεν συνιστά επαρκή απόδειξη ότι το 10% του συνόλου των οδηγών θα μπορούσε να επιτύχει ένα λίτρο εξοικονόμηση καυσίμου σε κάθε 50 λίτρα γεμίσματος του ρεζερβουάρ.
      Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι οι διαφημίσεις ήταν παραπλανητικές.

Στην αντίστοιχη σελίδα στη χώρα μας (ΕΔΩ), με μικρότερη γραμματοσειρά, η συγκεκριμένη εταιρεία αναφέρει:

*Με προϋπόθεση γέμισμα 50 λίτρων. Η σύγκριση γίνεται μεταξύ απλής αμόλυβδης και της ίδιας βενζίνης μετά την προσθήκη των ειδικών συστατικών οικονομίας καυσίμου – Shell Efficiency Improvers. Δοκιμές πραγματοποιήθηκαν σε πέντε οχήματα διαφορετικών βασικών κατασκευαστών αυτοκινήτων με γκάμα τεχνολογιών κινητήρα. Εξοικονόμηση καυσίμου επιτεύχθηκε σε όλα τα οχήματα, ενώ εξοικονόμηση άνω του 1 λίτρου επιτεύχθηκε σε δύο αυτοκίνητα.
Η πραγματική εξοικονόμηση μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το όχημα, τις συνθήκες και τον τρόπο οδήγησης.
**Ατομική επίδοση Κώστα Στεφανή, αποτέλεσμα προσωπικού ύφους οδήγησης, συμβουλών οικονομίας με χρήση Shell FuelSave Unleaded σε VW Golf 1.4.

Είναι όμως μόνο αυτή η περίπτωση?
Και άλλες εταιρείες στη χώρα μας χρησιμοποιούν αυτό το είδος της διαφήμισης.
Εντυπωσιακό είναι ότι όλες χρησιμοποιούν το ίδιο επιχείρημα! -  Συνεργασία με το ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΛΙΠΑΝΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΕΜΠ.
Επειδή  σεβόμαστε την ιστορία του ΕΜΠ, αλλά και του συγκεκριμένου εργαστηρίου, το οποίο έχουν διευθύνει αξιόλογοι καθηγητές, πιστεύουμε ότι θα δοθούν στην δημοσιότητα οι σχετικές  επιστημονικές ανακοινώσεις ή τουλάχιστον οι μετρήσεις και το πρότυπο με το οποίο πραγματοποιήθηκαν (σχετική κοινοτική οδηγία 80/1268/EEC), ώστε να αξιολογηθούν τα στοιχεία που τεκμηριώνουν αυτά τα σημαντικά ποσοστά μείωσης της κατανάλωσης και τα οποία φυσικά χρησιμοποιούν αυτές οι εταιρείες παραγωγής και διακίνησης καυσίμων για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους.

Και ένα ερώτημα: Στη χώρα μας, με τις 18 ανεξάρτητες αρχές, υπάρχει καμιά που θα ασχοληθεί με αυτό το σοβαρό θέμα??

Εν αναμονή των σχετικών δράσεων – παρεμβάσεων εκ μέρους των αρμοδίων, συναρμοδίων κλπ.

Σε επόμενη ανάρτηση θα ασχοληθούμε λεπτομερώς με το θέμα των προσθέτων (additives) στα καύσιμα.
Σχετική ανάρτηση για το ¨Τι είδους βενζίνη πρέπει να βάζω?¨

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...